لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۲

مقررات منع آمد و شد دو روزه در ۳۱ استان ترکیه


ضد عفونی بازار بزرگ در استانبول ترکیه
ضد عفونی بازار بزرگ در استانبول ترکیه

وزارت کشور ترکیه روز جمعه ۲۲ فروردین برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در آنکارا، استانبول و شمار دیگری از شهرهای بزرگ این کشور مقررات منع آمدوشد ۴۸ ساعته اعلام کرده است. در همین حال، شمار قربانیان به ویروس کرونا در ترکیه از مرز یک هزار نفر گذشت.

شهرهای جدید که در آنها مقررات منع آمدوشد اعلام شده در ۳۱ استان ترکیه قرار دارند. ترکیه پیشتر از شهروندان کمتر از ۲۰ سال و بیشتر از ۶۵ سال در شماری از شهرهای خود خواسته بود در خانه بمانند و بیرون نروند.

این مقررات از ساعت اولیه بامداد روز شنبه تا پایان روز یکشنبه اجرا خواهد شد.

تمام پروازهای بین المللی به آنکارا متوقف شده و محدودیت‌هایی برای سفر در این شهر اعلام شده است. مدارس، رستوران‌ها و مراسم مذهبی تعطیل شده‌اند.

فخرالدین آلتون، رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه نیز در توییتی گفته است: از همه شهروندان می خواهیم بدون نگرانی این مقررات منع آمد و شد آخر هفته (دو روزه ) را اجرا کنند.

مقام‌های ترکیه گفته اند در طی ۴۸ ساعتی که مقررات منع آمد و شد برقرار است و برخی از مشاغل حساس مانند نانوایی و داروخانه‌ها به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

فخرالدین آلتون از مردم خواست که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

رویترز می گوید ساعاتی پس از اعلام خبر مقررات منع آمد و شد در استانبول، بسیاری از مردم برای خرید مایحتاج اولیه به فروشگاه ها رفتند. استانبول مرکز اقتصادی ترکیه محسوب می شود و ۱۶ میلیون نفر جمعیت دارد.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه هم گفته است، با مرگ ۹۸ نفر مبتلا به ویروس کرونا در این کشور شمار قربانیان این ویروس به یک هزار و شش نفر رسید.

طبق این گزارش٬ شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ترکیه چهار هزار ۷۴۷ نفر اعلام شده است.

ترکیه اوایل اسفند سال گذشته بعد از اینکه جمهوری اسلامی ایران شیوع ویروس کرونا را تأیید کرد، مرزهایش با ایران را بست، اما مقام های بهداشتی این کشور بعدا اعلام کردند که اولین مورد کرونا از یک شهروندی که از ایتالیا بازگشته بود، مشاهده شد.

XS
SM
MD
LG