لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۲

شبکه اجتماعی توئیتر دچار اختلال شد


شبکه اجتماعی توییتر پنجشنبه در شماری از کشورهای جهان دچار اختلال شد. اما توییتر اعلام کرد این شرکت در تلاش است خدمات خود را برای همه کاربران برگرداند.

توئیتر همچنین اعلام کرد این اختلال به دلیل وقوع مشکلاتی در سیستم‌های داخلی توییتر بوده و هیچ مدرکی مبنی بر وجود مشکل امنیتی یا هک شدن وجود ندارد.

گزارش‌ها حاکی است که توییتر در کشورهایی مانند آمریکا، بریتانیا و استرالیا دچار اختلال شد.

یک وب سایت رهگیری مشکلات اینترنتی نیز گفته است، دست کم ۵۵ هزار کاربر برای ساعت‌هایی دچار مشکل شدند.

در مردادماه سال جاری توییتر شماری از چهره‌های سرشناس جهان سیاست، اقتصاد و سرگرمی در آمریکا از جمله باراک اوباما، جو بایدن، الون ماسک و کیم کارداشیان هک شد. رسانه‌های از این حمله سایبری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین حملات هکری از این دست طی سال‌های گذشته یاد کردند.

محدودیت توییتر برای گزارش نیویورک پست

در همین حال، روز گذشته توییتر محدودیت‌هایی بر گزارش روزنامه نیویورک پست درباره پسر جو بایدن و ارتباط با شرکایش در اوکراین اعمال کرد که واکنش‌هایی در پی داشته است.

اختلال در توییتر ساعتی پس از آن رخ داد که این شبکه حساب کاربری ستاد تبلیغات انتخاباتی دونالد ترامپ را تعلیق کرد. این حساب کاربری توییتی حاوی ویدئویی درباره گزارش نیویورک پست درباره پسر بایدن منتشر کرده بود.

به گفته تیم مورتو، مدیر ارتباطات ستاد تبلیغاتی ترامپ حساب کاربری این ستاد پس از یک ساعت و نیم دوباره فعال شده است.

به نوشته توئیتر، ستاد تبلیغات انتخاباتی ترامپ، در یک پیام، جو بایدن را «دروغگو» خوانده و همچنین ویدئویی درباره کسب و کار «هانتر بایدن» در اوکراین منتشر کرده که نقض سیاست‌های این رسانه محسوب می‌شود.

رویکرد توییتر و فیس بوک در قبال اعمال محدودیت برای گزارش روزنامه نیویورک پست، انتقاد جمهوریخواهان را درپی داشته است. جمهوریخواهان در کنگره این دو شبکه اجتماعی را به سانسور متهم کردند.

تد کروز سناتور جمهوریخواه در این زمینه گفته است که رئیس توییتر را برای ادای شهادت به سنای آمریکا فرا خواهد خواند.

منابع رویترز و آسوشیتدپرس
XS
SM
MD
LG