لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۹

پژوهشگاه بریتانیایی: دو سوم موارد کرونا خارج‌شده از چین شناسایی نشده ‌است


تلاش‌ها در چین، ایالات متحده، و دیگر کشورهای جهان برای پیدا کردن راه عمومی درمان کووید-۱۹ و واکسن برای آن ادامه دارد
تلاش‌ها در چین، ایالات متحده، و دیگر کشورهای جهان برای پیدا کردن راه عمومی درمان کووید-۱۹ و واکسن برای آن ادامه دارد

یک پژوهشگاه معتبر و همکار با سازمان جهانی بهداشت، در تازه‌ترین گزارش خود می‌گوید دو سوم موارد ابتلا به ویروس کرونا «کووید-۱۹» که از چین به دیگر نقاط جهان سفر کرده‌اند، شناسایی نشده‌اند.

مرکز بین‌المللی پژوهش‌ بیماری‌های عفونی، وابسته به کالج سلطنتی بریتانیا، همکار با سازمان جهانی بهداشت، روز دوم اسفند ماه ششمین گزارش خود را در مورد «کووید-۱۹» منتشر کرده‌است.

این مرکز پژوهشی می‌گوید از زمان آغاز اپیدمی کووید-۱۹ در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی، تا کنون، ویروس به ۲۹ کشور و منطقه در جهان سرایت پیدا کرده و بیش از هزار مورد خارج از چین به‌طور رسمی ثبت شده‌است.

اشاره این پژوهشگاه به مواردی‌ست در سطح جهان که تا کنون رسما شناسایی و نیز رسما اعلام شده‌اند. خارج از سرزمین اصلی چین، تا بامداد سوم اسفند ماه، کره جنوبی یکی از گسترده‌ترین موارد ابتلا را گزارش کرده و ایران بالاترین رقم قربانیان را به خود اختصاص داده‌است.

ویروس جدید از خانواده کروناویروس‌ها در اواخر سال گذشته، به‌طور گسترده در ووهان، واقع در استان هوبئی در چین، رویت شد. کروناویروس‌ها در برگیرنده گروهی از ویروس‌ها از سرماخوردگی معمولی تا «سارس» و «مرس» هستند.

«مرکز بین‌المللی پژوهش‌ بیماری‌های عفونی» با اشاره به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده در ووهان و دیگر شهرهای چین، می‌گوید این اقدامات ممکن است از ورود و خروج کلی مسافران کاسته باشد.

با این همه پژوهشگاه بریتانیایی ادامه داده است «برآورد ما نشان می‌دهد در حدود دو سوم موارد مبتلا به کووید-۱۹ خارج‌شده از سرزمین اصلی چین، در سطح بین‌المللی شناسایی نشده‌است».

این مرکز اظهار کرده چنین چیزی بالقوه به این معنی‌ست که زنجیره‌‌هایی از انتقال ویروس از انسان به انسان، خارج از سرزمین اصلی چین، هنوز شناسایی نشده‌است.

سازمان جهانی بهداشت هنوز به‌طور مستقل گزارش مشابهی را منتشر نکرده‌است.

در حال حاضر شمار رسمی موارد ابتلا به کروناویروس تازه در چین و خارج از آن از ۷۷ هزار نفر فراتر رفته‌است.

تازه‌ترین موارد رسمی و اعلام‌شده در ایران ۱۸ نفر است.

تا بامداد سوم اسفند ماه، بیش از ۲۳۴۰ نفر در چین جان خود را از دست داده‌اند؛ چهار نفر در ایران، دو نفر در کشتی قرنطینه‌شده در ساحل ژاپن، دو نفر در کره جنوبی، دو نفر در هنگ‌کنگ، و در ژاپن، تایوان، فرانسه و فیلیپین نیز هر کدام یک نفر.

منابع: MRC Centre for Global Infectious Disease Analysis، سی‌ان‌ای (کانال خبری آسیا)
XS
SM
MD
LG