لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۵

قرارداد ۶۲۸ میلیون دلاری دولت آمریکا برای افزایش ظرفیت تولید واکسن احتمالی کرونا


دولت آمریکا روز دوشنبه ۱۲ خرداد اعلام کرد که برای بالا بردن ظرفیت تولید واکسن احتمالی بیماری کووید-۱۹ قراردادی ۶۲۸ میلیون دلاری با شرکت داروسازی «امرجنت بیوسولوشن» امضا کرد.

همزمان با افزایش اقدامات شرکت‌های داروسازی در زمینه پژوهش و تولید واکسن و داروهای موثر برای درمان این بیماری، دولت آمریکا چند هفته پیش طرح خود برای تسریع روند تولید واکسن موسوم به «عملیات تولید سریع» را اعلام کرد.

الکس ایزار، وزیر بهداشت آمریکا، در بیانیه‌ای گفت: «تضمین ظرفیت بیشتر تولید واکسن‌های احتمالی در آمریکا باعث می‌شود که واکسن‌های موثر پس از تولید بدون هدر رفتن زمان در اختیار بیماران آمریکایی قرار بگیرد.»

قرارداد یاد شده با اداره فدرال تحقیقات داروسازی آمریکا امضاء شده است که منابع مالی فناوری مبارزه با بیماری‌ها را تامین می‌کند.

شرکت «امرجنت بیوسولوشن» قرار است در سال ۲۰۲۱ تاسیسات خود را در خدمت تولید انبوه واکسن‌های احتمالی کرونا به ارزش تقریبی ۵۴۲ میلیون دلار قرار دهد.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت اداره فدرال تحقیقات داروسازی آمریکا بهره‌برداری از ظرفیت تولید انبوه واکسن را تایید کرده و این داروها قرار است در یکی از کارخانه‌های این شرکت در ناحیه بالتیمور تولید شود که سال ۲۰۱۲ و در همکاری با وزارت بهداشت آمریکا با هدف تولید دارو در مواقع اضطراری احداث شده است.

حدود ۸۵ دلار از این قرارداد جدید نيز به توسعه ظرفیت‌های این شرکت داروسازی برای تولید داروهای غیرویروسی اختصاص خواهد یافت.

اداره فدرال تحقیقات داروسازی آمریکا تاکنون بیش از دو میلیارد دلار برای تولید واکسن بیماری کووید -۱۹ و سرمایه‌گذاری در ۳۰ طرح مختلف، از جمله روش‌های تشخیص و درمان این بیماری هزینه کرده است.

شرکت‌های طرف قرارداد این اداره عبارتند از مُدرنا، اولین شرکت داروسازی آمریکایی که آزمایش واکسن ویروس کرونا روی انسان را آغاز کرده است، سانوفی، جانسون و جانسون و شرکت بریتانیایی آسترا زنکا.

شرکت «امرجنت» از مدتی پیش در همکاری با شرکت‌های جانسون و جانسون، نوواوکس و واکسارت تحقیقات در مورد واکسن و فراهم کردن امکانات تولید انبوه آن را آغاز کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، ش.ر/ ک.ر
XS
SM
MD
LG