لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۲

مرگ‌های روزانه بر اثر کرونا در آمریکا از ۲ هزار نفر گذشت


موارد روزانه مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ در آمریکا برای اولین بار از ماه مه تاکنون از دو هزار نفر عبور کرده و بیمارستان‌ها در سراسر کشور مملو از بیمارند. پیش بینی می‌شود که در روزها و هفته‌های آینده تعداد مرگ و میر افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روز سه شنبه ۴ آذر تعداد مرگ و میر روزانه به دو هزار و ۱۵۷ نفر رسید که معادل مرگ یک نفر در هر ۴۰ ثانیه است. شمار موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا نیز از مرز ۱۷۰ هزار نفر گذشت.

کارشناسان بهداشت عمومی در آمریکا می‌گویند با توجه به اینکه بسیاری از مردم به هشدارها توجه نکرده و در ایام تعطیلات شکرگذاری سفر می‌کنند شمار مبتلایان افزایش خواهد یافت.

بالاترین رقم مرگ و میر روزانه در آمریکا دو هزار و ۸۰۶ نفر و مربوط به روز ۱۴ آوریل در موج اول شیوع ویروس کرونا است. اما تعداد افراد بستری در بیمارستان روز سه‌شنبه رکورد جدیدی به جا گذاشت و به ۸۷ هزار نفر رسید.

دکتر آنتونی فاوچی، رییس مرکز مقابله با بیماری‌های مسری و عفونی آمریکا بار دیگر تاکید کرد که مردم باید مقررات بهداشتی مثل زدن ماسک و فاصله اجتماعی را به خصوص در ایام تعطیلات روز شکرگذاری رعایت کنند.

اوج‌گیری مجدد شیوع ویروس ادامه فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها را دشوار کرده و بسیاری از خانواده‌ها نگران سلامت فرزندان خود هستند.

مسئولین ستاد مبارزه با کرونا روز سه‌شنبه اظهار امیدواری کردند که پس از تایید اولین واکسن‌های کرونا در طول هفته‌های آینده بتوانند از اواسط ماه دسامبر حدود ۶ میلیون دوز واکسن را در سراسر کشور توزیع کنند.

به گفته آنها، اگر همه اقدامات لازم به موقع اجرا شود تا قبل از پایان سال جاری میلادی حدود ۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور توزیع خواهد شد.

اداره کنترل کیفیت دارو قراراست روز ۱۰ دسامبر نظر نهایی خود را در مورد واکسن محصول شرکت «فایزر» اعلام کند.

جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا مقابله با شیوع کرونا را اولویت اصلی دولت خود اعلام کرده است.

آنتونی فاوچی روز سه‌شنبه گفت با مشاوران جو بایدن در تماس بوده و حاضر است در نهادهای بهداشتی دولت آینده فعالیت کند.

دونالد ترامپ در روزهای اخیر سکوت کرده و به غیر از یک کنفرانس خبری بسیار کوتاه در روز سه‌شنبه که تنها موضوع آن تحولات بازار بورس بود در مورد تشدید بحران کرونا در آمریکا اظهار نظر نکرده است.

XS
SM
MD
LG