لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۸

امارات صدور روادید برای ایرانیان و ۱۲ کشور مسلمان دیگر را «متوقف کرد»


فردوگاه دوبی
فردوگاه دوبی

خبرگزاری رویترز می‌نویسد امارات متحده عربی صدور روادید برای شهروندان ۱۳ کشور را که جمعیتی اکثراً مسلمان دارند متوقف کرده است. ایران از جمله این کشورهاست.

این گزارش بر مبنای سندی منتشر شده که خبرگزاری رویترز می‌گوید یک مجتمع اقتصادی تحت مالکیت دولت امارات، برای شرکت‌های فعال در آن ارسال کرده است.

در کنار ایران، در خاورمیانه کشورهای سوریه، یمن، لبنان، عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه از جمله دیگر کشورهای این فهرست هستند که با توقف صدور ویزای امارات مواجه شده‌اند.

در قاره آفریقا نیز لیبی، الجزایر، تونس، سومالی و کنیا شامل این تصمیم جدید امارات شده‌اند.

رویترز می‌نویسد مقام‌های امارات هنوز در این‌باره به صورت عمومی اظهارنظر نکرده و دلایل و ابعاد این تصمیم نیز هنوز مشخص نیست.

در همین حال «یک منبع آگاه» در این مورد به رویترز گفت که امارات متحده عربی به دلیل مشکلات امنیتی موقتاً صدور روادید جدید برای افغان‌ها، پاکستانی‌ها و شهروندان چندین کشور دیگر را متوقف کرده است.

این منبع نگفته است این نگرانی‌ها مرتبط با چه مواردی است، اما گفته که انتظار می‌رود ممنوعیت ویزا برای مدت کوتاهی ادامه یابد.

هفته گذشته، وزارت خارجه پاکستان خبر داده بود که امارات متحده عربی اعطای روادید جدید برای شهروندان پاکستان و برخی دیگر از کشورها را متوقف کرده است.

این وزارتخانه گفت که علت این امر را از امارات متحده عربی جویا شده، اما گمان می‌کند این اقدام مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا باشد.

وزارت امور خارجه پاکستان و منبع رویترز هر دو گفته‌اند افرادی که اکنون ویزای معتبری دارند تحت تأثیر محدودیت‌های جدید قرار ندارند و می‌توانند وارد امارات شوند.

XS
SM
MD
LG