لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۱۸

بحران کرونا؛ یوفا جام ملت‌های اروپا را یک سال به تعویق می‌اندازد


یوفا در حالی دست به چنین اقدامی می‌زند که بیشتر لیگ‌های داخلی کشورهای اروپایی در طول یک هفته اخیر مسابقات خود را متوقف کرده‌اند.
یوفا در حالی دست به چنین اقدامی می‌زند که بیشتر لیگ‌های داخلی کشورهای اروپایی در طول یک هفته اخیر مسابقات خود را متوقف کرده‌اند.

یک منبع نزدیک به اتحادیه فوتبال اروپا روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند به خبرگزاری فرانسه گفت که یوفا به دلیل شیوع ویروس کرونا در این قاره طرحی را برای تعویق مسابقات امسال جام ملت‌های اروپا تا سال ۲۰۲۱ در نظر دارد.

پیش از این فدراسیون فوتبال نروژ در توئیتی اعلام کرده بود که این مسابقات طبق طرح پیشنهادی، روزهای ۱۱ ژوئن تا ۱۱ ژوئیه سال بعد برگزار خواهد شد و خبرگزاری فرانسه نیز با استناد به سخنان یک «منبع آگاه»، بدون اشاره به نام وی، تایید کرده است که یورو ۲۰۲۰ به یورو ۲۰۲۱ تبدیل خواهد ‌شد.

بر اساس این گزارش، یوفا روز سه‌شنبه همزمان با ارائه این طرح گفت‌وگوهایی با فدراسیون‌های فوتبال کشورهای اروپایی و باشگاه‌ها از طریق ویدئو کنفرانس داشت.

انتظار می‌رود که طرح یادشده تا عصر سه‌شنبه به تایید نشست کمیته اجرایی یوفا برسد.

یوفا در حالی دست به چنین اقدامی می‌زند که بیشتر لیگ‌های داخلی کشورهای اروپایی در طول یک هفته اخیر مسابقات خود را متوقف کرده‌اند، امری که از آن به عنوان بزرگترین بحران فوتبال در دوران صلح یاد شده است.

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا هم به حال تعلیق درآمده‌اند در حالی که هر دو آنها اکنون در مرحله شانزده تیمی هستند.

اروپا این روزها به کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است به طوری که فرانسه نیز روز سه‌شنبه با اعمال محدودیت‌های رفت‌وآمد در سطح شهرها، به ایتالیا و اسپانیا پیوست. رهبران اروپا همچنین در نظر دارند که تمام سفرهای غیرضروری به این قاره را ممنوع کنند.

تاکنون بیش از ۲۱۰۰ نفر بر اثر این بیماری در ایتالیا جان باخته‌اند، کشوری که قرار بود برنامه افتتاحیه جام ملت‌های اروپا تابستان امسال در آنجا برگزار شود.

جام ملت‌های اروپا این دوره در دوازده شهر مختلف قاره اروپا برگزار خواهد شد که از رم گرفته تا دوبلین و بیلبائو و سنت پترزبورگ و باکو را شامل می‌شود. میزبان مرحله نیمه نهایی و نهایی این رقابت‌ها شهر لندن خواهد بود.

همچنین جام ملت‌های اروپای زنان برای سال آینده و تاریخ هفت ژوئیه تا اول اوت برنامه‌ریزی شده است.

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه/ س.ن/ ک.ر
XS
SM
MD
LG