لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۷

تجربه سبکی نو؛ تازه‌های بازار موسیقی‌ بریتانیا


تک‌ترانه‌ای با اجرای ریانا و همراهی کانیه وست و پل مک‌کارتنی، اولین آلبوم مگان ترینور و نیز تک‌آهنگی موفق که ماه‌ها پیش در چند کشور اروپائی منتشر شده و اکنون در بریتانیا به بازار می‌آید، منتخبی از آثار تازه عرضه شده این هفته در بازار موسیقی بریتانیاست که در قسمت جدید برنامه موسیقی امروز معرفی می‌شود.

Meghan Trainor: Title
Rihanna , Paul McCartney, Kanye West: FourFiveSeconds
Alle Farben, Graham Candy: She Moves

بردیا افشین، چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳: تازه‌های بازار موسیقی‌ بریتانیا
please wait

No media source currently available

0:00 0:10:56 0:00
لینک مستقیم

نسخه نهايی «تیتر»

تک‌ترانه «آن بیس را می‌خواهم» در ۵۸ کشور جهان در صدر جدول پرفروشترین‌ها نشست
تک‌ترانه «آن بیس را می‌خواهم» در ۵۸ کشور جهان در صدر جدول پرفروشترین‌ها نشست

خواننده آمريکايی مگان ترينور که با تک‌ترانه «آن بیس را می‌خواهم» به شهرت فراوانی دست پیدا کرده است، اکنون نخستین مجموعه ترانه‌های خود را در بریتانیا عرضه می‌کند. پیش‌تر نسخه‌ای از این آلبوم منتشر شده بود، اما حالا در شکل نهایی با ۱۱ ترانه و در نسخه دولوکس با ۱۴ ترانه به بازار روانه می‌شود.

شعار این آلبوم «صداقت» است و به جنبه‌های گوناگون زندگی با نگاهی «صادقانه» می‌نگرد. این آلبوم که تا حدودی از موسیقی دهه‌های پنجاه و شصت میلادی الهام گرفته است، به غیر از «آن بیس را می‌خواهم»، ترانه موفق «لب‌ها حرکت می‌کنند» را نیز در بر می‌گیرد.

گذر از «دنس» به کانتری و فولک

ترانه «چهارپنج‌ثانیه​» یکی از آثار هشتمین آلبوم در راه ریانا خواننده آمریکایی است که رپ‌خوان مشهور کانیه وست و یکی از سرشناس‌ترین چهره‌های تاریخ موسیقی پاول مک‌کارتنی عضو سابق گروه بیتلز در اجرای آن با او همکاری کرده‌اند​. در ساخت ترانه به غیر از وست و مک‌کارتنی ۸ آهنگساز دیگر نیز دست داشته‌اند. هرچند که «چهارپنج‌ثانیه​» را می‌توان​ جزو دسته‌بندی ترانه‌های پاپ به حساب آورد، سبک کانتری و فولک در آن حضور شاخصی دارد.

منتقدان موسیقی ریانا و کانیه وست را به خاطر آزمون این سبک تازه ستوده‌اند که با آثار پیشین آنها بسیار متفاوت است. آهنگ جدید در وبسایت ریانا به رایگان قابل بارگذاری است.

«حس‌آمیزی» در موسیقی

دی‌جی و تهیه‌کننده آلمانی «آله فاربن» که نام شناسنامه‌ای‌اش فرانس تْسیمر است، ترانه «او می‌رود» را با آواز خواننده و آهنگساز نیوزیلندی «گراهام کَندی» به عنوان یکی از آثار نخستین آلبوم خود «سینِستِزیا - من با رنگ می‌اندیشم» عرضه کرده است (آله فاربن به شکل سَبُکی ​از «حس‌آمیزی» یا سینِستِزیا مبتلاست، سندرومی که حس‌های گوناگون را به هم پیوند می‌دهد و به عنوان مثال صدا باعث حس لمس پوست می‌شود یا اعداد در ذهن با رنگ‌های گوناگون تصویر می‌شوند). این آهنگ نخستین بار در بهار سال گذشته منتشر شد و در آلمان و مجارستان به فهرست ۱۰ ترانه پرفروش راه​ ​یافت.

XS
SM
MD
LG