لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۵

دیپلمات بریتانیایی: بعید است موضع بریتانیا در قبال برجام تغییر کند


بوریس جانسون روز گذشته با امانوئل مکرون دیدار کرد.
بوریس جانسون روز گذشته با امانوئل مکرون دیدار کرد.

یک دیپلمات بریتانیایی روز جمعه اول شهریور در آستانه دیدار بوریس جانسون و دونالد ترامپ در چارچوب نشست گروه ۷ در بیاریتز فرانسه گفت، بعید است موضع بریتانیا در قبال توافق هسته‌ای با ایران موسوم به برجام تغییر کند.

به گزارش رویترز، این دیپلمات که نخواست نامش فاش شود، گفته است: ما حامی سرسخت برجام (توافق هسته‌ای با ایران) هستیم. ما فکر می کنیم جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خیلی مهم است.

این دیپلمات بریتانیایی اضافه کرده است: مهم است که این (توافق هسته ای) ادامه یابد و فکر نمی کنم که تغییری در موضع دولت بریتانیا رخ بدهد.

ای منبع دیپلماتیک در ادامه گفته است: اجرای کامل برجام توسط ایران بسیار مهم است، اما به رغم این که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا به موضع آمریکا در قبال این توافق گوش فرا خواهد داد، ولی تغییری افراطی در رویکرد لندن ایجاد نخواهد شد.

قرار است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و بوریس جانسون در چارچوب نشست گروه ۷ در بیاریتز فرانسه دیدار و گفت وگو کنند.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال از توافق شش قدرت جهانی با ایران موسوم به برجام خارج شد و تحریم‌های لغو شده در نتیجه برجام را بازگرداند. از آن زمان آمریکا ضمن تشدید تحریم ها علیه ایران خواستار توافق تازه‌ای شده است که علاوه بر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، شامل فعالیت‌های موشکی و نقش ایران در منطقه نیز باشد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نشست سه روزه «گروه ۷» در بیاریتز را در روز شنبه افتتاح خواهد کرد.

در همین حال، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، روز جمعه با امانوئل مکرون دیدار کرد. محمد جواد ظریف می‌گوید، گفت‌وگویش با رئیس جمهوری فرانسه درباره برجام «سازنده و خوب» بود.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، روز چهارشنبه گفته بود که در آستانه اجلاس گروه ۷ با مقامات ایران دیدار می‌کند تا پیشنهادات خود را برای کاهش تنش‌ها میان تهران و واشینگتن ارائه دهد.

با استفاده از رویترز و رادیو فردا؛ خ
XS
SM
MD
LG