لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۵

شاهزاده اندرو عناوین نظامی و سلطنتی خود را از دست داد


شاهزاده اندرو عناوین سلطنتی و نظامی خود را از دست داد، امری که به دنبال خشم فزاینده عمومی نسبت به اتهامات مطرح‌شده علیه او در رابطه با سوءاستفاده جنسی از دختر نوجوانی که جفری اپستین او را قاچاق کرده بود، رخ می‌دهد.

کاخ باکینگهام روز پنج‌شنبه اعلام کرد که ملکه الیزابت دوم همچنین موافقت کرده تا شاهزاده اندروی ۶۱ ساله از ریاست افتخاری موسسات خیریه‌ تحت حمایت خانواده سلطنتی نیز کنار گذاشته شود.

این تصمیم تلاشی برای مصون نگه داشتن خاندان سلطنتی از پیامدهای بالقوه گزارش‌های منفی و رسواکننده رسانه‌ها تلقی شده است در حالی که شاهزاده اندرو با رد اظهارات ویرجینیا جوفری که او را متهم به رابطه جنسی با استفاده از زور کرده است، تاکید داشته که در این پرونده از خود دفاع خواهد کرد.

خانم جوفری می‌گوید، او تنها هفده سال داشت که جفری اپستین، میلیاردر آمریکایی متهم به قاچاق و سوء استفاده از دختران نوجوان، وی را به شاهزاده اندرو مرتبط کرد. جفری اپستین مرداد سال ۱۳۹۸ در زندان خودکشی کرد.

کاخ باکینگهام در بیانیه خود اعلام کرده که با موافقت و تایید ملکه، عناوین نظامی و سطلنتی دوک یورک به ملکه بازگردانده می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید که دوک یورک از این پس هیچ مسئولیت حکومتی ندارد و در این پرونده نیز به عنوان یک شهروند عادی از خود دفاع خواهد کرد.

به‌تازگی بیش از ۱۵۰ عضو نیروهای مسلح بریتانیا از ملکه خواسته بودند که عناوین نظامی پسر دوم خود را از او پس بگیرد، چرا که او نتوانسته «معیارهای عالی وقار، صداقت و رفتار شرافتمندانه» را که از افسران بریتانیایی انتظار می‌رود، رعایت کند.

اندرو برای دو دهه در نیروی دریایی سلطنتی خدمت کرده بود و از جمله در جنگ فالکلند خلبان هلیکوپتر بود. او اتهامات خانم جوفری را رد کرده است و می‌گوید که به خاطر ندارد وی را اصلا ملاقات کرده باشد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ س.ن

XS
SM
MD
LG