لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۰

۱۷ مبلغ مسیحی آمریکایی و اعضای خانواده آن‌ها در هائیتی ربوده شدند


سازمان روحانیون یاری‌گر مسیحی در ایالت اوهایوی آمریکا روز دوشنبه ۲۶ مهر تایید کرد که هیات مبلغان مذهبی وابسته به آن، متشکل از ۱۶ آمریکایی و یک کانادایی در هائیتی ربوده شده‌اند.

این سازمان در بیانیه خود گفت: «تقاضای دعای عاجل برای کارکنان گروه روحانیون یاری‌گر مسیحی داریم که روز شنبه در مسیر بازگشت از یک پرورشگاه ربوده شدند.»

به گفته این سازمان، هفت زن، پنج مرد و پنج کودک به دست آدم‌ربایانی که هویت آنها اعلام نشده است، ربوده شده‌اند.

بیانیه یادشده اما اطلاعات بیشتری به دست نمی‌دهد که این افراد کجا ربوده شده‌اند و تاکنون چه اقداماتی برای آزادی آنها به عمل آمده است، بلکه تنها می‌گوید: «ما از خداوند برای حل این مشکل راهنمایی می‌جوییم و مقامات مسئول نیز به دنبال راه‌هایی برای کمک هستند.»

گزارش رسانه‌ها حاکی است که محل وقوع آدم‌ربایی شهر پورتو پرنس، پایتخت هائیتی، بوده است. خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی این اقدام را به یک باند مسلح به نام «ماووزو ۴۰۰» نسبت داد که ماه‌هاست در منطقه بین پورتو پرنس و مرز جمهوری دومینیکن دست به سرقت و آدم‌ربایی می‌زند.

آدام کینزینگر، مسئول جمهوری‌خواه کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده، در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان تاکید کرد که دولت آمریکا باید این گروه را پیدا کند و ببینید که آیا می‌توان بدون پرداخت باج برای آزادی آنها وارد مذاکره شد و یا این که از ارتش و پلیس برای این منظور استفاده کند.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد که از سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده پرسیده است که آیا گزارش‌ها درباره این آدم‌ربایی را تایید می‌کنید و او نیز در جواب گفته است که از گزارش‌ها اطلاع دارد.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده همچنین عنوان کرد: «آسایش و ایمنی شهروندان آمریکایی در خارج از کشور یکی از اولویت‌های مهم این وزارتخانه است.»

وزارت خارجه آمریکا حدود دو ماه قبل به شهروندان آمریکایی درباره سفر به هائیتی هشدار داده و ضمن آن به موارد آدم‌ربایی، جرم، آشفتگی سیاسی و اجتماعی و شیوع ویروس کرونا در این کشور اشاره کرده بود.

هائیتی که فقیرترین کشور قاره آمریکا محسوب می‌شود از زمان ترور جوونل مویس، رئیس جمهور این کشور، در تیر ماه شاهد افزایش خشونت‌ها بوده است.

XS
SM
MD
LG