لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۰

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز ۲۰ میلیون نفر گذشت


کادر درمانی در نیویورک (عکس از آرشیو)
کادر درمانی در نیویورک (عکس از آرشیو)

همزمان با تشدید تلاش‌ها برای تسریع در امر واکسیناسیون کرونا در آمریکا روز جمعه ۱۲ دی ماه شمار افراد مبتلا به این ویروس در ایالات متحده از مرز ۲۰ میلیون نفر گذشت.

در همین حال، گزارش‌هایی از شناسایی افراد مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا که در بریتانیا جهش یافته، در ایالت‌های کلرادو، کالیفرنیا و فلوریدا منتشر شده است.

رویترز می‌گوید، طی تقریبا یک ماه گذشته ۷۸ هزار نفر در ایالت متحده جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از داده‌اند. شمار کلی تلفات ویروس کرونا در آمریکا بیش از ۳۴۵ هزار نفر اعلام شده است.

رویترز براساس جمع آوری آمار موجود می‌گوید، سرعت روند ابتلا به ویروس کرونا در نیمه دوم سال میلادی در آمریکا افزایش یافته است.

طبق این گزارش٬ هم اکنون ایالت کالیفرنیا بیش از دو میلیون و ۲۸۰ هزار نفر مبتلا در آمریکا بیشترین تعداد افراد مبتلا به این ویروس را دارد. ایالت‌های تگزاس با یک میلیون و ۷۶۰ هزار و فلوریدا با یک میلیون ۳۲۰ هزار مورد در رتبه های بعدی قرار دارند.

رویترز می‌گوید هم اکنون ۱۲۵ هزار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های آمریکا بستری هستند و این تعداد نسبت به ماه گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش، واکسیناسیون کرونا در آمریکا از برنامه‌ریز‌ی‌های دولت این کشور عقب‌تر است . تا روز ۳۱ دسامبر، روز پنجشنبه، به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر واکسن تزریق شده است. اما طبق برنامه‌ریزی دولت آمریکا می‌بایست تا روز گذشته به ۲۰ میلیون نفر واکسن تزریق می‌شد.

دکتر آنتونی فاوچی، رئیس مرکز مقابله با بیماری‌های مسری و عفونی آمریکا روز گذشته گفت، انتظار می‌رود که احتمالا آمریکا تا پاییز سال ۲۰۲۱ قادر خواهد بود که به ایجاد نوعی مصونیت عمومی از طریق واکسیناسیون برسد.

دولت آمریکا می‌گوید انتظار دارد تا اول ماه مارس ۱۰۰ میلیون نفر واکسن کرونا دریافت کنند.

با استفاده از رویترز؛ خ
XS
SM
MD
LG