لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۳

شمار جان‌باختگان کرونا در آمریکا از سه هزار نفر گذشت


شهروندان در صف انجام تست کرونا در بیمارستان المارست، نیویورک، ۲۵ مارس
شهروندان در صف انجام تست کرونا در بیمارستان المارست، نیویورک، ۲۵ مارس

بنا بر برآورد دانشگاه جان هاپکینز آمریکا شمار مبتلایان به کووید-۱۹، بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید، در ایالات متحده از ۱۶۴ هزار نفر فراتر رفته و شمار جان‌باختگان به ۳۱۷۰ نفر رسیده است.

برآورد خبرگزاری رویترز نیز حاکی از درگذشت دست‌کم ۳۰۱۷ نفر تا پایان روز دوشنبه ۱۱ فروردین است.

رویترز همچنین یادآوری کرده است که در روز دوشنبه، شمار جان‌باختگان دست‌کم ۵۴۰ نفر بود که روز مرگبار و سختی در آمریکا، از زمان شیوع ویروس، توصیف می‌شود.

همزمان شهروندان نیویورک و نیوجرسی، مناطق شدیدا بحران‌زده، کشتی امدادی «کامفورت» را، در حالی‌که از رود هادسون می‌گذشت تا در نیویورک پهلو گیرد، تشویق کرده‌اند؛ کشتی که پیشتر یک نفتکش بود و حال به یک بیمارستان شناور تبدیل شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده نیز، اظهار کرده اوج منحنی شیوع ویروس کرونا در ۳۰ روز آینده فرا می‌‌رسد و تاکید کرده کشورش برای مقابله با پیامدهای بحران «آمادگی خوبی» دارد.

با این حال فرماندار نیویورک در همان روز از داوطلبان متخصص در زمینه بهداشتی و پزشکی درخواست کرده به شهروندان کمک کنند.

اسوشیتدپرس می‌گوید او و دیگر مقام‌های بهداشتی هشدار داده‌اند بحرانی که دامن‌گیر نیویورک شده، پیش‌نمایش آن چیزی‌ست که مناطق دیگر ایالات متحده ممکن است به‌زودی با آن روبه‌رو شوند.

علاوه بر ایالات متحده در روز دوشنبه شمار جان‌باختگان در فرانسه نیز از سه هزار نفر گذشت.

همزمان گزارش‌ها حاکی‌ست به‌دلیل پر شدن بیمارستان‌های در منطقه «گرانت است» در شرق این کشور، هلیکوپترهای ارتش در حال انتقال بیماران در شرایط وخیم، به خارج از فرانسه، و کشورهایی مانند آلمان و سوئیس هستند.

ایتالیا روز دوشنبه را با بیش از ۱۰۱ هزار مورد ابتلا و ۱۱۵۹۱ درگذشت به پایان رساند.

در چین دولت مرکزی آن کشور می‌گوید بیش از ۷۶ هزار تن از بیماران مداوا و مرخص شده‌اند. شمار کل موارد ثبت‌شده تا کنون (با در نظر گرفتن ترخیص‌شدگان) ۸۲ هزار نفر است، ۳۳۰۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. این آمار رسمی خود دولت چین است.

اسپانیا ۷۷۱۶ درگذشت و آلمان نیز ۶۴۵ درگذشت را ثبت کردند.

منابع: دانشگاه جان هاپکینز، سازمان جهانی بهداشت، رویترز، اسوشیتدپرس
XS
SM
MD
LG