لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۰۶

ابتلای روزانه به کووید در فلوریدا «از موارد روزانه در کل اتحادیه اروپا گذشت»


شهروندان در میامی مرکز فلوریدا؛ ۱۶ ژوئن. طی ۲۴ ساعت مجموع ۱۵۲۹۹ مورد تازه از ابتلا به کووید-۱۹، بیماری ناشی از ویروس کرونا، در ایالت فلوریدا رصد و ثبت شده‌است.
شهروندان در میامی مرکز فلوریدا؛ ۱۶ ژوئن. طی ۲۴ ساعت مجموع ۱۵۲۹۹ مورد تازه از ابتلا به کووید-۱۹، بیماری ناشی از ویروس کرونا، در ایالت فلوریدا رصد و ثبت شده‌است.

در حالی‌که انتشار فزاینده ویروس کرونا و روند صعودی شیوع کووید-۱۹ در آمریکا ادامه دارد، ایالت فلوریدا با ثبت بیش از ۱۵ هزار مورد طی یک روز، به تنهایی موارد بیشتری را ثبت کرده تا مجموع بسیاری از کشورهای غربی.

در ساعات پایانی ۲۲ تیر ماه مجموع ۱۵۲۹۹ مورد تازه از ابتلا به کووید-۱۹، بیماری ناشی از ویروس کرونا، در ایالت فلوریدا رصد و ثبت شده‌است.

آن‌طور که آمار و ارقام موارد تائیدشده آزمایشگاهی از سوی مرکز پیشگیری از بیماری‌های اتحادیه اروپا و نیز آمار مورد به مورد نشان می‌دهد این رقم بیشتر از تمام موارد روزانه در میان کشورهای این اتحادیه و بریتانیا، است. آمار سازمان جهانی بهداشت بدون در نظر گرفتن آمار روسیه نیز برآورد مشابهی را ارائه می‌کند.

رویترز نیز می‌گوید داده‌های و برآوردهایش نشان می‌دهد اگر ایالت فلوریدا یک کشور مستقل بود، پس از ایالات متحده، برزیل و هند در رتبه چهارم کشورهای بحران‌زده قرار می‌گرفت.

البته خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خبری به‌تنهایی قادر به راستی‌آزمایی آمار و ارقام بسیاری از کشورها نیستند و با در نظر گرفتن کیفیت و میزان تست‌ها، شفافیت و نحوه اطلاع‌رسانی و دیگر مسائل، قطعیتی در مورد آمار بین‌المللی وجود ندارد.

بنل بر برآورد دانشگاه جانز هاپکینز، ایالات متحده در حال حاضر بیشترین شمار مبتلایان و نیز درگذشت‌ها را ثبت کرده‌است؛ این کشور در حال حاضر بیش از ۳.۲ میلیون بیمار و ۱۳۴ هزار قربانی بالاتر از برزیل با ۱.۸ میلیون بیمار و ۷۱ هزار قربانی، هر دو بالاتر از هند با ۸۵۰ هزار مورد ابتلا و ۲۲۶۰۰ درگذشت، قرار دارند.

البته تنها موارد بی‌سابقه ابتلا در ایالت فلوریدا نیست که در آستانه روز دوشنبه توجهات را به خود جلب کرده است. در کل آمریکا شمار روزانه ابتلا برای سومین روز پیاپی بیش از ۶۰ هزار مورد بود. سیر شدید صعودی در ایالت‌های آریزونا، کالیفرنیا و تگزاس نیز ادامه دارد.

روز شنبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای نخستین بار با ماسک بر صورت در انظار همگانی دیده شد. با این حال گزارش‌های حاکی‌ست تظاهرات و اعتراضاتی علیه استفاده از ماسک در میشیگان و میزوری برنامه‌ریزی شده‌است.

همه‌گیری کووید-۱۹ در گوشه‌وکنار جهان

شمار قربانیان در مکزیک، از دیگر کشورهای بحران‌زده در قاره آمریکا، در حال گذشتن از شمار قربانیان در ایتالیا است. در این کشور در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ هزار بیمار ثبت شده و بیش از ۳۴ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

شمار بیماران اما در پرو و شیلی بدتر از مکزیک است. در حالی‌که آفریقای جنوبی و ایران نیز همچنان در میان ۱۰ کشور بحران‌زده جهان قرار دارند.

با این همه آمار و ارقام کشورهای اروپایی حاکی‌ست آن‌ها از اوج بیماری فاصله گرفته‌اند و این روند فعلا ثبات خود را حفظ کرده‌است.

وضعیت در شرق آسیا کم‌وبیش کنترل‌شده به‌نظر می‌رسد، هرچند در شماری از کشورها، از جمله در ژاپن و کره جنوبی، در هفته‌های اخیر موارد بیماری با فراز و نشیب‌هایی اوج گرفته‌است.

توکیو روز یک‌شنبه ۲۰۶ مورد تازه ابتلا به کووید-۱۹ را ثبت کرد که برای چهارمین روز بیشتر از ۲۰۰ مورد است و به برخی نگرانی‌ها در پایتخت ژاپن دامن زده‌است. کره جنوبی نیز چند روزی است در حدود ۵۰ مورد روزانه را، بیش و کم، تائید می‌کند.

روز یک‌شنبه دولت اندونزی اعلام کرد تست حدود ۱۳۰۰ تن در یک دانشکده نظامی در غرب جاوه مثبت شده است.

این گزارش با استفاده از گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت، دانشگاه جانز هاپکینز، مرکزی مقابله با بیماری‌های اتحادیه اروپا، رویترز، اسوشیتدپرس، خبرگزاری فرانسه، یورونیوز و رسانه‌های خبری محلی تهیه شده‌است
XS
SM
MD
LG