لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۸

مجلس نمایندگان آمریکا طرح هزار و ۲۰۰ میلیارد دلاری دولت بایدن را تصویب کرد


مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۲۸ رای موافق به طرح هزار و ۲۰۰ میلیارد دلاری دولت بایدن، این طرح را برای امضا و تصویب نهایی به رئيس جمهور آمریکا ارجاع دادند.

این طرح که به طور عمده بر بازسازی زیرساخت‌های آمریکا مانند جاده‌ها و شبکه حمل و نقل، اینترنت پرسرعت و آب و انرژی تمركز دارد، در ماه‌های اخیر محل مناقشه بسیار بین نمایندگان مجلس نمایندگان از جمله نمایندگان دموکرات حامی دولت بایدن بود.

۲۰۶ نماینده نیز به این طرح رای مخالف دادند ولی با توجه به رای اکثریت نمایندگان اکنون این طرح برای تبدیل شدن به قانون نیازمند امضای جو بایدن است.

ارائه و تصویب این لایحه یکی از مهم‌ترین وعده‌های انتخاباتی جو بایدن بود و قرار است در جریان اجرای آن ۵۵۰ میلیارد دلار صرف مدرن کردن شبکه حمل و نقل آمریکا شود و پروژه‌های مهمی چون تولید خودروهای برقی را تسهیل کند.

دولت بایدن همچنین می‌گوید این طرح که بزرگ‌ترین طرح در زمینه بهبود زیرساخت‌های آمریکا از سال ۱۹۶۰ تاکنون است، منجر به اشتغال‌زایی قابل توجه خواهد شد.

تصویب این طرح با حمایت ۱۳ نماینده جمهوری‌خواه نیز همراه بود. مردادماه امسال نیز در جریان بررسی این طرح در کنگره آمریکا، ۶۹ سناتور به آن رای موافق داده بودند که ۱۹ نفر آنها جمهوری‌خواه بودند.

جو بایدن، رئيس جمهور آمریکا، پیشتر وعده داده است که این طرح «میلیون‌ها شغل» برای آمریکایی‌ها ایجاد خواهد کرد و به این کشور امکان رقابت قوی در عرصه‌های بین‌المللی را می‌دهد.

طرح عظيم دولت بایدن قرار است طی هشت سال اجرا شود و حامیان طرح وعده داده‌اند که بخش مهمی از هزینه‌های این طرح را از محل اجرایی کردن آن تامين خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG