لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۱

پیروزی تاریخی اقلیت‌ها و دگرباشان جنسی در انتخابات محلی آمریکا


دنیکا روئم اولین فرد تراجنسیتی است که در تاریخ آمریکا به عضویت یک مجلس قانونگذاری ایالتی انتخاب می‌شود
دنیکا روئم اولین فرد تراجنسیتی است که در تاریخ آمریکا به عضویت یک مجلس قانونگذاری ایالتی انتخاب می‌شود

در انتخابات محلی آمریکا که سه شنبه شب برگزار شد برای اولین بار تعداد زيادی از نامزدهای اقلیت‌ها و دگرباشان جنسی به پیروزی رسیدند که از برخی جهات یک موقعیت جدید در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش‌‌ها، برای اولین بار دو فرد تراجنسیتی در این رقابت‌ها به پیروزی رسیدند. همچنین برای اولین بار نیز یک نامزد سیک هندی در ایالت نیوجرزی و یک زن آمریکایی - آفریقایی در یک شهر بزرگ به مقام شهرداری رسیدند.

یکی از این موارد انتخاب دنیکا روئم یک فرد تراجنسیتی از حزب دموکرات به عضويت مجلس ایالتی ویرجینیا است که رسانه‌ای مانند رادیو عمومی ملی آمریکا از او به عنوان تاریخ‌ساز یاد کرده است. او اولین فرد تراجنسیتی است که در تاریخ آمریکا به عضویت یک مجلس قانونگذاری ایالتی انتخاب می‌شود.

رقیب او باب مارشال از مخالفان حقوق دگرباشان جنسیتی است و در سال ۲۰۱۵ پیشنهاد لایحه‌ای را به مجلس ایالتی تقدیم کرد که بر اساس آن تمام موسساتی که جواز دولتی دارند نباید به دگرباشان جنسیتی خدمات ارائه دهند.

رادیو عمومی ملی آمریکا می‌گوید که از این نظر رقابت دنیکا روئم و باب مارشال یکی از مهم‌ترین رقابت‌های امسال بود که در سطح ملی توجهات را به خود جلب کرده بود.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز در گزارشی از این رخداد می‌گوید که در طول کارزار انتخاباتی آقای مارشال حاضر نشد رقیب خود را زن خطاب کند.

در مقابل دنیکا روئم از ابتدا تراجنسیتی بودن خود را اعلام کرده بود و از حمایت گروه‌های مدافع حقوق دگرباشان جنسیتی برخوردار بود. او قبل از نامزدی در این انتخابات به کار خبرنگاری مشغول بود.

مورد مهم دیگر انتخاب آندرئا جنکینز یک زن سیاهپوست و تراجنسیتی به شورای شهر مینیاپولیس بود که با کسب ۷۰ درصد آرا به پیروزی رسید. او قبلا از جمله مشاوران شورای شهر بوده و ۲۵ سال سابقه کار در نهادهای عمومی و خدمات اجتماعی دارد.

یک مورد دیگر از پیروزی اقلیت‌ها در این انتخابات پیروزی راونیدر بهالا به عنوان اولین شهردار سیک در تاریخ ایالت نیوجرزی است. او با حمایت وسيع مردم به شهرداری شهر هوبوکن رسید.

بهالاقبلا در شهرداری کار می‌کرد و از مشاوران شهردار قبلی بود. او متولد و بزرگ شده نیوجرزی است و پس از فارغ التحصیلی در رشته حقوق مدتی در این شهر به کار وکالت مشغول بوده است.

کارزار انتخاباتی در این شهر بسیار دو قطبی شده بود و در آستانه انتخابات پوسترهایی با عکس آقای بهالا و عمامه سیک او منتشر شد که زیر آن نوشته شده بود «اجازه ندهید کنترل شهر به دست تروریست‌ها بیافتد».

شبکه خبری سی‌ان‌ان به چند مورد دیگر از این پیروزی‌های بی‌سابقه اقلیت‌های نژادی و جنسی در انتخابات محلی آمریکا اشاره می‌کند. از جمله اولین زن همجنسگرایی که به شهرداری سیاتل انتخاب شد، اولین زنی که در تاریخ ۱۵۷ ساله شهر پروو در ایالت اوتا به مقام شهرداری رسید و وی لپلی اولین زن سیاهپوستی است که به مقام شهرداری شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی رسید.

کتی تران اولین زن آمریکای آسیایی تباری است که به عضویت مجلس ایالتی ویرجینیا انتخاب شد.

زاکارای دولف اولین همجنسگرایی است که به عضویت هیئت امنای مدارس شهر سیاتل انتخاب می‌شود. و ملوین کارتر اولین فرد سیاهپوستی است که برای شهرداری سنت پل انتخاب شده است.

XS
SM
MD
LG