لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۵

ایالات متحده نسبت به درگیری‌ها در اورشلیم و تخلیه خانه فلسطینی‌ها ابراز نگرانی شدید کرد


جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، در تماسی تلفنی با همتای اسرائیلی خود نسبت به رویدادهای اخیر در اورشلیم/بیت المقدس از جمله برخوردهای خشونت‌آمیز در حرم شریف به شدت ابراز نگرانی کرد.

کاخ سفید روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آقای سالیوان در گفت‌وگوی خود با مائیر بن شبات تاکید کرده که ایالات متحده نسبت به اقدام احتمالی اسرائیل در بیرون کردن خانواده‌های فلسطینی از خانه‌های خود در محله «شیخ جراح» ابراز «نگرانی عمیقی» کرده است.

تقریبا همزمان با این مکالمه دیوان عالی اسرائیل نشستی را که قرار بود روز دوشنبه برای تصمیم‌گیری در مورد زمین‌های محله فلسطینی‌نشین «شیخ جراح» در شرق بیت‌المقدس برگزار کند، به دلیل نگرانی از گسترش ناآرامی‌ها در شرق اورشلیم/بیت‌المقدس، به تعویق انداخت.

اقدام پلیس اسرائیل برای تخلیه خانه‌های فلسطینیان در محله شیخ جراح به درگیری‌های شدیدی میان نیروهای اسرائیلی با فلسطینیان در شرق بیت المقدس، صحن حرم شریف و همچنین شهر حیفا منجر شده است. اسرائیل این محله را در پی جنگ‌های سال ۱۹۶۷ تصرف کرد.

به جز آمریکا، دولت‌های اروپایی و سازمان ملل نیز از اسرائیل خواسته‌اند تا از تخلیه این خانه‌ها خودداری کند.

بیانیه کاخ سفید می‌افزاید که آقای سالیوان و آقای شبات درباره لزوم محکوم کردن حملات راکتی از غزه به اسرائیل و ارسال بالون‌های آتش‌زا موافقت کرده‌اند.

با استفاده از گزارش‌‌ خبرگزاری‌‌ رویترز؛ س.ن
XS
SM
MD
LG