لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۶

آمریکا یک بانک مرتبط با حزب الله لبنان را تحریم کرد


سیگال مندلکر، معاون وزیر دارایی آمریکا در امور مبارزه با تروریسم،
سیگال مندلکر، معاون وزیر دارایی آمریکا در امور مبارزه با تروریسم،

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه هفتم شهریور گفته است٬ یک بانک لبنانی مرتبط با حزب الله لبنان را مورد تحریم قرار داده است. این وزارتخانه همچنین می‌گوید، چهار فرد ساکن عمان را به دلیل تسهیل انتقال پول از نیروی قدس سپاه به گروه فلسطینی حماس تحریم کرده است.

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید٬ یک بانک لبنانی به نام «بانک اعتباری جمال» را به دلیل ارائه خدمات و تسهیلات مالی به حزب الله لبنان مورد تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرده است: این بانک خدمات مالی به «خانواده عوامل بمب‌گذاری‌های انتحاری» ارائه می‌کند.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای گفته است: آمریکا مصمم است تا حمایت‌ها از حزب الله را در داخل لبنان قطع کند.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرده است: فعالیت‌های غیر مشروع بانک جمال به یکپارچگی و سلامت نظام بانکی و مالی لبنان لطمه می‌زند.

رویترز می‌گوید، این بانک با سابقه ۵۰ ساله در سراسر لبنان شعبه دارد.

آمریکا از سال ۱۹۹۷ گروه حزب الله لبنان را در فهرست تروریستی خود قرار داده است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در یک کنفرانس خبری در این زمینه گفته است: ما با بانک مرکزی لبنان رابطه بسیار خوبی داریم و ما اطمینان داریم که آنها اقدامات لازم و درست را در این خصوص انجام خواهند کرد.

وی تصریح کرده است: اقدام روز پنجشنبه ما «پیام» روشن و واضحی را می‌فرستد مبنی بر این که ایالات متحده در مورد مختل کردن فعالیت های تروریستی بسیار جدی است و در جایی که بدانیم این کار ضروری است، دست به اقدام خواهیم زد.

اما اتحادیه بانکهای لبنان از تحریم بانک جمال ابراز تاسف کرده است. این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرده است: این اقدام بر بخش بانکی لبنان تأثیر نمی‌گذارد و به سپرده گذاران درباره دارایی هایشان در این بانک اطمینان می‌دهد.

تحریم علیه افراد مرتبط با حماس

سیگال مندلکر، معاون وزیر دارایی آمریکا در امور مبارزه با تروریسم، هم از تحریم‌های تازه علیه چهار نفر در عمان خبر داده که به گفته او فرایند انتقال پول از نیروی قدس سپاه پاسداران به شاخه نظامی حماس در نوار غزه را تسهیل می کردند.

خانم سیگال مندلکر می گوید، این چهار فرد ساکن عمان فرایند انتقال «ده ها میلیون دلار » را برای حماس فراهم می کردند تا این گروه در نوار غزه دست عملیات‌های تروریستی بزند.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم در توییتر خود در این زمینه نوشته است؛ ایالات متحده به تحریم افراد و نهادهایی که برنامه تروریستی حماس علیه اسرائیل و مردم فلسطینی را تسهیل یا از آن پشتیانی می‌کنند، ادامه خواهد داد.

با استفاده از رویترز و توییتر؛ خ

XS
SM
MD
LG