لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۶

ماموران فدرال خانه و دفتر رودی جولیانی، وکیل سابق ترامپ، را تفتیش کردند


وکیل رودی جولیانی تایید کرد که حکم قضایی برای تفتیش خانه و دفتر کار موکلش توسط ماموران اجرا شده است.
وکیل رودی جولیانی تایید کرد که حکم قضایی برای تفتیش خانه و دفتر کار موکلش توسط ماموران اجرا شده است.

ماموران فدرال آمریکا روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت خانه و دفتر رودی جولیانی، وکیل سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا را در نیویورک در ارتباط با تحقیقات در پرونده اوکراین بازرسی کردند.

باب کاستلو، وکیل رودی جولیانی تایید کرد که حکم قضایی برای تفتیش خانه و دفتر کار موکلش توسط ماموران اجرا شده است.

نیویورک تایمز هم می‌گوید وسایل الکترونیک از جمله وسایلی بوده است که در جریان بازرسی از خانه و دفتر کار رودی جولیانی در نیویورک ضبط شده است.

رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، هنوز به پرسش رسانه‌ها در خصوص این حکم قضایی پاسخ نداده است.

دادستان‌های فدرال در منهتن نیویورک در حال تحقیق در مورد ارتباطات رودی جولیانی با اوکراین هستند. یکی از موارد ارتباطی رودی جولیانی با اوکراین، تحقیق او درباره جو بایدن و پسرش، هانتر بایدن پیش از انتخابات ۲۰۲۰ و داد وستد احتمالی آنها با یک شرکت اوکراینی بود. جو بایدن و پسرش هرگونه اقدام خلاف در این رابطه را رد کرده بودند.

رودی جولیانی ۷۶ ساله همچنین از سال ۲۰۱۸ در پرونده تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، وکالت دونالد ترامپ را به عهده گرفت.

رویترز می‌گوید، در حالی که حکم بازرسی منزل رودی جولیانی به معنای ارتکاب جرم توسط او نیست، اما این نشان می‌دهد بازپرسان این پرونده توانسته‌اند قاضی را متقاعد کنند که رفتار مجرمانه‌ای رخ داده است و با اجرای حکم بازرسی ممکن است شواهد مربوطه را کشف کنند.

جسیکا لوینسون ، استاد دانشکده حقوق لویولا در لس آنجلس حکم قضایی برای تفتیش خانه و دفتر رودی جولیانی را رویداد مهمی در پرونده او ارزیابی کرده و گفته است، اجرای دستور بازرسی منزل یک وكیل به دلیل امتیازات قانونی که یک وکیل برای حفاظت از اطلاعات موکلان خود برخوردار است، موضوع بسیار مهمی است.

جسیکا لوینسون اضافه کرده است، این مساله به دلیل دیگری موضوع بسیار مهمی است، برای این که حکم تفتیش خانه وکیلی انجام شده است که وکالت رئیس جمهوری سابق را به عهده داشته است.

رابرت کاستلو گفته است که بازرسی از منزل رودی جولیانی در خصوص عدم ثبت نام به عنوان کارگزار یک کشور خارجی و تبادل اطلاعات با جان سولمون، ستون نویس سابق که بارها در برنامه های فاکس نیوز حضور داشته ، مرتبط است .

با استفاده از رویترز و آسوشیتدپرس
XS
SM
MD
LG