لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۹

آغاز فصل جدید مسابقات بسکتبال آمریکا، ان‌بی‌ای، با شکست خانگی مدافع قهرمانی


فصل جدید رقابت‌های اتحادیه ملی بسکتبال، ان‌بی‌ای، در آمریکا که از مهم‌ترین لیگ‌های ورزشی دنیاست، با انجام دو بازی آغاز شد.

در بازی افتتاحیه، کلیولند فینالیست فصل قبل مقابل بوستون به میدان رفت و در دیداری جذاب و نفسگیر به برتری رسید.

برتری ۱۰۲ به ۹۹ کلیولند کاوالیرز را صاحب پیروزی خانگی کرد. مهم‌ترین اتفاق بازی، مصدومیت شدید گوردون هیوارد ستاره تازه‌‌وارد بوستون بود.

او از خبرسازترین نقل و انتقالات فصل بود که از یوتا جدا شد و به بوستون پیوست اما مصدومیت شدیدش که بهت و ناراحتی بازیکنان هر دو تیم را در پی داشت، باعث خواهد شد مدت‌ها دور از میدان بماند.

هیوارد در میان تشویق شدید تماشاگران و مشایعت بازیکنان، روی برانکارد به بیمارستان انتقال یافت. غیبت او عاملی موثر در برتری خفیف میزبان بود.

نکته مهم بعدی، حضور کایری اروینگ در ترکیب بوستون بود. او هفت سال برای کاوالیرز بازی کرد اما سرانجام جدا شد و در همین بازی افتتاحیه مقابل تیم سابقش قرار گرفت.

در واپسین ثانیه بازی، پرتاب سه امتیازی اروینگ وارد سبد نشد، شوتی که اگر گل می‌شد بازی به وقت اضافه می‌کشید.

به محض پایان بازی، لبران جیمز زوج قدرتمند خود در سالیان اخیر را در آغوش کشید تا نشان دهند دوستی‌شان کماکان پایدار است.

در بازی دوم از شب نخست فصل جدید، گلدن استیت مدافع عنوان قهرمانی در خانه به مصاف هیوستون رفت.

اهدای انگشتر قهرمانی، مراسم پرشور این بازی بود که طبق رویه، یکایک بازیکنان تیم قهرمان، انگشتر مخصوص را دریافت کردند.

گلدن استیت در حالی که با ۱۶ امتیاز پیش افتاده و حتی ربع سوم را با اختلاف ۱۴ امتیاز به پایان رساند، در دقایق پایانی بازی نمایش ضعیفی ارائه کرد و مغلوب شد.

شکست ۱۲۲ بر ۱۲۱ در حالی رقم خورد که دریماند گرین ستاره گلدن استیت به دلیل مصدومیت، نتوانست تیمش را تا پایان همراهی کند و خروج او از ترکیب، کمک فراوانی به هیوستون کرد.

جیمز هاردن ستاره راکتس با ۲۷ امتیاز همچون اکثر بازی‌ها مرد اول تیمش بود. در تیم میزبان هم نیک یانگ که از لیکرز به واریرز پیوسته، امتیاز آورترین بازیکن شد.

در فصل جدید، حضور جیمی باتلر ستاره شیکاگو در ترکیب مینه سوتا بر توان این تیم جوان می‌افزاید. آنها قصد دارند به مرحله حذفی برسند.

پل جرج هم از جمله مهم‌ترین نقل و انتقالات بود. او از ایندیانا پیسرز جدا شد و به اوکلاهما پیوست تا در کنار راسل وستبروک، زوجی در قامت مدعی قهرمانی را تشکیل دهند.

XS
SM
MD
LG