لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۱

کشف دو بسته مشکوک انفجاری دیگر در آمریکا


گزارش رسانه های آمریکا حاکی است که روز جمعه چهارم آبان دو بسته مشکوک انفجاری دیگر توسط ماموران امنینی کشف شده است.

به گزارش رویترز، یکی از این بسته ها به آدرس کوری بروکر، سناتور دمکرات از ایالت فلوریدا و دیگری برای جیمز کلپر رییس سابق اطلاعات ملی، ارسال شده اند.

پلیس نیویورک بسته ارسالی برای جیمز کلپر در مرکز پستی منهتن نیویورک کشف شده است.

تاکنون ۱۲ بسته مشکوک کشف شده است.

گزارش‌ها حاکی است که در ادامه تحقیقات نیروهای امنیتی آمریکا برای یافتن سرنخ‌هایی از ۱۰ بسته انفجاری ارسال شده، ماموران «اف بی ای» روز گذشته یک دفتر توزیع پستی در فلوریدا را مورد بازرسی قرار دادند.

کرستين نيلسون، وزير امنيت داخلي آمريکا در گفت وگو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز تایید کرده است که فلوریدا مبدا تعدادی از این بسته‌های انفجاری بوده است.

کرستين نيلسون گفته است: برخی از این بسته های انفجاری از طریق سیستم پستی جابه جا شده اند و مبدا برخی از این بسته های فلوریدا بوده است.

وزير امنيت داخلي آمريکا تصریح کرده است: من مطمئنم فرد یا افراد مسئول این اقدام هستند، به دست عدالت سپرده خواهند شد.

به گفته مقام های پلیس فلوریدا روز پنجشنبه واحدهای تجسسی پلیس یک دفتر اداره پست در «اوپا لوکا» در شمال غربی میامی را مورد بازرسی قرار داده اند.

یک منبع مطلع نیز به رویترز گفته است: برخی از بسته های انفجاری از طریق پست ارسال شده اند.

نخستین بسته انفجاری روز دوشنبه به اقامتگاه جورج سوروس، میلیاردر لیبرال و از حامیان مالی دمکرات‌ها، در حومه نیویورک کشف شد. گزارش‌ها حاکی است که بسته های مشابهی برای باراک اوباما و هیلاری کلینتون، رئیس‌جمهوری و وزیر خارجه سابق آمریکا، و دفتر شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ارسال شده بود.

رویترز به نقل کارشناسان امنیتی نوشته است به نظر می رسد که این بسته های انفجاری بیشتر برای ایجاد رعب و وحشت طراحی شده اند.

هیچ یک از این بسته‌ها منفجر نشدند و کسی نیز مجروح نشد و گفته می‌شود این بسته های انفجاری به یک مرکز پلیس اف بی ای در ویرجینیا منتقل شده‌اند.

بمب‌هایی که کشف شده‌اند، هر کدام یک باتری کوچک دارند و طول آنها نیز شش اینچ، حدود ۱۵ سانتی‌متر، است. به گفته مقامات پلیس، این وسیله‌های انفجاری با لوله‌های پی‌وی‌سی ساخته و با نوار سیاه پوشیده شده است.

کاخ سفید این حملات طراحی شده علیه دمکرات‌ها را به شدت محکوم کرده است. دونالد ترامپ نیز تاکید داشته که «اقدامات یا تهدیدهای خشونت‌آمیز سیاسی جایی در ایالات متحده ندارد» .

با استفاده از گزارش رویترز و رادیو فردا؛ خ.ک

XS
SM
MD
LG