لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۲۷

وزارت خارجه آمریکا: ایران تلاش قابل توجهی برای مقابله با قاچاق انسان انجام نداده است


وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه پنجم تیر در تازه‌ترین گزارش سالانه خود درباره قاچاق انسان در سراسر جهان می‌گوید، حکومت ایران نه تنها استانداردهای لازم برای مقابله با قاچاق انسان را رعایت نمی‌کند، بلکه تلاش قابل توجهی برای جبران چنین معضلی را هم انجام نداده است.

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش می‌گوید، افغانستان و نیکاراگوئه را به فهرست بدترین متخلفان اضافه کرده است.

در این گزارش، مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفته است، قاچاق انسان یک تهدید جهانی است و پاسخ به آن مستلزم مشارکت همه جامعه بین المللی است.

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده است، قاچاقچیان با نادیده گرفتن حقوق اساسی و بنیادین نزدیک به ۲۵ میلیون انسان، آنها را برای کسب درآمد به بردگی می‌کشند.

مایک پومپئو در این پیام خواستار تشدید اقدامات قضایی دولت‌ها علیه قاچاقچیان انسان و همچنین افزایش حمایت‌های از قربانیان از جمله ایجاد مراکز درمانی شده است.

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش کشورها را بر مبنای اقدامات و نحوه مقابله با قاچاق انسان، میزان شفافیت و رعایت استاندارها در سه سطح طبقه بندی کرده است.

کشورهای حاضر در سطح اول کشورهایی هستند که استانداردها را کاملا رعایت می‌کنند. «سطح دوم» مجموعه کشورهایی هستند که همه ملزومات را رعایت نمی‌کنند اما دولت‌های آنها در تلاش برای بهبود شرایط هستند.

سطح سوم این فهرست شامل کشورهایی است که رفتارشان با استاندارهای حداقلی برای مبارزه با قاچاق انسان مغایرت دارد و اقدامی هم برای بهبود وضعیت نمی‌کنند.

در گروه سوم این طبقه بندی کشورهایی مانند افغانستان، ایران، چین، روسیه، سوریه، الجزایر ونزوئلا و کوبا حضور دارند.

در این گزارش تاکید شده است که جمهوری اسلامی ایران حداقل استانداردهای لازم برای از بین بردن قاچاق انسان را رعایت نمی کند و در راستای دستیابی به چنین استانداردهایی تلاش‌های قابل توجهی انجام نداده است. به همین دلیل این کشور در سطح سوم قرار می‌گیرد.

وزارت خارجه آمریکا در این گزارش به سربازگیری کودکان و نوجوانان در ایران و اعزام آنها به سوریه اشاره شده است.

این گزارش اضافه کرد، ایران همچنان از گروه‌های شبه نظامی در منطقه حمایت می کند که از کودکان به عنوان سرباز استفاده می کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرده است که شبکه‌های قاچاق انسان و شبکه قاچاق جنسی در ایران مصونیت دارند.

XS
SM
MD
LG