لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۸

متقاضیان ویزای آمریکا که در پی فرمان ترامپ درخواستشان رد شد، می‌توانند دوباره درخواست دهند


وزارت خارجه ایالات متحده روز دوشنبه ۱۸ اسفند اعلام کرد، اغلب متقاضیان ویزای آمریکا که در پی فرمان دونالد ترامپ مبنی بر ممنوعیت سفر از ۱۳ کشور، درخواستشان رد شده بود، می‌توانند تقاضای تجدید نظر کنند یا از نو فرایند اخذ ویزا را از سربگیرند.

جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، فرمان آقای ترامپ را که از آن به عنوان «ممنوعیت ورود مسلمانان» به کشور نام برده می‌شد در نخستین روز آغاز به کار دولت خود لغو کرد. آقای بایدن این فرمان را «لکه‌ای بر وجدان ملی» آمریکا توصیف کرده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، گفت متقاضیانی که درخواستشان تا پیش از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۰ (روز آغاز به کار دولت جدید آمریکا) رد شده بود، می‌توانند تقاضای تجدیدنظر کنند بدون آن که مجبور باشند هزینه اضافی بپردازند.

وی افزود، متقاضیانی که تا پیش از سال مالی کنونی با لاتاری امکان کسب ویزا را پیدا کرده بودند، اگر تا الان ویزای خود را دریافت نکرده باشند، طبق قانون ایالات متحده نمی‌توانند ویزا بگیرند. این لاتاری با هدف پذیرش مهاجران از کشورهایی انجام می‌شود که عموما امکان دریافت ویزای ایالات متحده را ندارند.

از دسامبر سال ۲۰۱۷، پس از آن که دیوان عالی ایالات متحده نسخه اصلاح‌شده قانون ممنوعیت سفر به این کشور را تایید کرد، از ورود حدود ۴۰ هزار نفر به آمریکا جلوگیری شد.

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ برخی کشورها به این فهرست اضافه و برخی هم از آن حذف شدند. در نهایت کشورهایی که در فهرست ممنوعیت سفر باقی ماندند عبارت بودند از ایران، میانمار، اریتره، قرقیزستان، لیبی، نیجریه، کره شمالی، سومالی، سودان، سوریه، تانزانیا، ونزوئلا و یمن.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز؛ س.ن
XS
SM
MD
LG