لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۲

توفان هاروی در تگزاس قربانی گرفت


برق دست‌کم ۳۰۰ هزار نفر قطع شده و در بسیاری از مناطق نیم متر باران باریده‌است
برق دست‌کم ۳۰۰ هزار نفر قطع شده و در بسیاری از مناطق نیم متر باران باریده‌است

توفان سهمگین هاروی که شامگاه جمعه به ایالات تگزاس در آمریکا رسید، دست‌کم دو کشته برجای گذاشته‌است. بنا بر گزارش‌ها، از سال ۱۹۶۱ به‌این‌سو، هاروی قوی‌ترین توفانی‌ست که به مناطق ساحلی جنوب ایالات متحده رسیده‌است.

سرعت توفان در بازه‌ای از زمان به ۲۰۸ کیلومتر در ساعت رسید و پیش‌بینی می‌شود طی روزهای پیش رو، باران‌های فراوان و خسارت‌های «فاجعه‌بار» در مناطق توفان‌زده رخ دهد.

مقام‌های محلی در ایالت تگزاس از شهروندانی که محل سکونت خود را برای رفتن به مناطق امن ترک نکرده‌اند، خواسته‌اند نام خود را بر دست‌شان بنویسند تا در صورت زخمی‌شدن یا مرگ، قابل شناسایی باشند.

توفان هاروی
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:01:04 0:00

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحد، در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر، هاروی را شدیدتر از پیش‌بینی‌های قبلی توصیف کرده و در عین حال از آمادگی و هماهنگی میان مقام‌های محلی و دولت فدرال برای مقابله با آن خبر داده‌است.

پیش‌بینی‌ها و آمادگی‌های انجام‌شده کمی از سختی کمک‌رسانی‌ها و اقدامات نیروهای امدادی کاسته، با این همه خسارت‌های شدیدی وارد شده و مقام‌ها در مورد ساعت‌ها و روزهای پیش‌رو هشدار داده‌اند.

مرگ دست‌کم دو نفر تا کنون تائید شده؛ یکی از شهروندان در خانه خود و در پی آتش‌سوزی ناشی از توفان جان خود را از دست داده‌است. یک شهرون زن نیز در هنگام رانندگی در میانه سیل در خیابان‌های هوستون جان خود را از دست داده‌است.

مرکز ملی توفان‌های ایالات متحده اعلام کرده هاروی که درجه شدت آن چهار بود، ضعیف شده و با نصف شدن سرعت باد، به یک توفان استوایی تبدیل شده‌است‌.

بنا بر گزارش‌ها برق دست‌کم ۳۰۰ هزار نفر قطع شده و در بسیاری از مناطق نیم متر باران باریده‌است. این در حالی‌ست که پیش‌بینی می‌شود ادامه بارش‌ها به سیل و خسارت‌های فراوانی منجر شود.

XS
SM
MD
LG