لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۹

بحران کرونا در هند؛ آمریکا برای تولید فوری واکسن به دهلی نو کمک می‌کند


جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روز یکشنبه ۵ اردیبهشت اعلام کرد که واشینگتن به منظور کمک به هند که با موج سنگین شیوع کرونا مواجه شده است، مواد خام مورد نیاز برای تولید واکسن کرونا و همچنین تجهیزات پزشکی لازم را در اقدامی فوری به این کشور ارسال می‌کند.

آقای بایدن در توییتر نوشت: «همان‌طور که هند در اوایل این بیماری همه‌گیر و وقتی که بیمارستان‌های ما به تقلا درآمده بودند، کمکمان کرد، ما نیز مصمم هستیم که در وقت نیاز به هند کمک کنیم.»

ساعاتی قبل از این امیلی هورن، سخنگوی مشاور امنیت ملی کاخ سفید، گفته بود که مقامات ایالات متحده بی‌وقفه تلاش می‌کنند که منابع و کمک‌های ممکن را در اختیار هند بگذارند تا این کشور بتواند واکسن‌های بیشتری برای مهار ویروس کرونا بسازد.

به گفته او، ایالات متحده همچنین کیت‌های تشخیص ویروس کرونا و دستگاه‌های اکسیژن به هند ارسال می‌کند.

واشینگتن تحت فشار فزاینده‌ای برای کمک به هند قرار دارد که بزرگترین دموکراسی جهان محسوب می‌شود. قبل از آن سه کشور بریتانیا، فرانسه و آلمان اعلام کرده بودند که می‌خواهند به هند کمک کنند.

رو خانا، عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا که هندی‌تبار است از تصمیم جو بایدن استقبال کرد اما در عین حال از او خواست که گام بعدی را هم بردارد و واکسن‌های آسترازنکا را که در ایالات متحده بدون استفاده مانده است به هند ارسال کند.

واکسن آسترازنکا هنوز در ایالات متحده به تصویب نرسیده در حالی که این کشور میلیون‌ها دوز از واکسن آسترازنکا را ذخیره کرده است.

رو خانا گفت: «از ارتش کمک بگیرید و تا جایی که امکان دارد هر چه سریع‌تر دستگاه اکسیژن و واکسن آسترازنکا به هند بدهید.»

در شبانه‌روز منتهی به یک‌شنبه، هند با ۳۴۹٬۶۹۱ مورد جدید، رکورد جهانی بیشترین ابتلا به ویروس کرونا در یک روز را شکست. طی این مدت دو هزار و ۶۲۴ نفر نیز در هند از ویروس کرونا جان باختند و به این ترتیب آمار رسمی قربانیان این بیماری در هند به حدود ۱۹۰ هزار نفر رسید.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری رویترز و رادیو فردا؛ س.ن
XS
SM
MD
LG