لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۹

توئیتر ۱۳۰ حساب کاربری «مرتبط با ایران» را حذف کرد


شرکت توئیتر اعلام کرد سه‌شنبه شب حدود ۱۳۰ حساب کاربری را که به نظر می‌رسد به ایران مرتبط باشند، حذف کرده است.

به گفته توئیتر، این حساب‌ها تلاش داشتند در بحث همگانی اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اختلال ایجاد کنند.

توئیتر اعلام کرد که این حساب‌های کاربری نتوانسته‌اند تاثیری بر روند گفت‌وگوها داشته باشند.

این شبکه اجتماعی همچنین اعلام کرده که نام حساب‌های کاربری و محتوای آنها را پس از تحقیقات کامل از سوی اف‌بی‌ای منتشر خواهد کرد.

شرکت توییتر در سایت خود نوشت: «ما به سرعت این حساب‌ها را شناسایی کردیم، آنها را از توییتر حذف کردیم و جزئیات کامل را با همتایان خود به طور استاندارد به اشتراک گذاشتیم.»

توییتر نگفت که این حساب‌های کاربری به چه شیوه و سمتی قصد تأثیرگذاری بر انتخابات را داشتند.

اما بنا بر گزارش‌ها، برای نمونه، یکی از توئیت‌ها، با منشاء ایران، وابستگی سیاسی میزبان مناظره، کریس والاس، خبرنگار فاکس نیوز، را زیر سوال برده بود، و دیگری خواستار پیروزی کامل جو بایدن شده بود و پیامی دیگر به گروه دست راست افراطی «پسران غیور» اشاره کرده بود.

ویلیام اویانا، رئیس مرکز ضد جاسوسی و امنیت ملی آمریکا، در ماه اوت گفته بود که ایران «در تلاش است نهادهای دموکراتیک ایالات متحده و رئیس جمهور کشور، ترامپ، را تضعیف کند و قبل از انتخابات ۲۰۲۰ در کشور دودستگی ایجاد کند.»

وی افزوده بود که انگیزه تهران «ناشی از این تصور است که انتخاب مجدد دونالد ترامپ منجر به ادامه فشارهای آمریکا بر ایران خواهد شد».

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیش از بسته شدن حدود ۱۳۰ حساب کاربری، اطلاعاتی را در اختیار توئیتر قرار داده بود تا «تهدیدهای خارجی» را محدود کند.

به نوشته دِ نشنال، سخنگوی توئیتر در این مورد گفت: «اگرچه نمی‌توانیم درباره اطلاعات خاص ارائه شده بحث کنیم، اف‌بی‌آی به طور منظم اطلاعات را با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد تا آنها بتوانند از سیستم عامل‌های خود بهتر محافظت کنند.»

توئیتر پیش از این هم، در مقاطع مختلف انبوهی از حساب‌های کاربری را که گفته می‌شود در راستای عملیات سایبری ایران فعالیت می‌کردند، حذف کرده است.

از جمله شرکت توئیتر روز ۲۳ خرداد ۹۸ نیز اعلام کرد هزاران صفحه کاربری وابسته به عوامل سازمان‌یافته‌ای را که معتقد است به حکومت ایران وابسته‌اند حذف کرده و آنها را در اسناد عمومی که از سال گذشته راه‌اندازی شده بایگانی کرده است.

توئیتر اخیرا تلاش‌های خود را برای جلوگیری از مداخله خارجی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش داده است.

رسانه‌های اجتماعی مدت‌هاست تحت فشار سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی قرار دارند تا مشخص کنند که آیا روسیه از آنها برای دخالت در انتخابات ۲۰۱۶ استفاده کرده است یا نه. مسکو این اتهام را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG