لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۱۳

تغییرات وسیع در مدیریت نهادهای زیر مجموعه سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا


مایکل پک، دو هفته پیش به عنوان رئیس جدید سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا تأیید شد.
مایکل پک، دو هفته پیش به عنوان رئیس جدید سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا تأیید شد.

جیمی فلای، رئیس و مدیرکل رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، از برکناری خود از سوی رئیس جدید «سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا» (USAGM) خبر داده است.

آقای فلای در پیامی به کارمندان، ضمن اعلام برکناری‌اش از سوی مایکل پک، رئیس جدید سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا، گفت که برعهده داشتن هدایت رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی طی یک سال گذشته «افتخاری مادام‌العمر» است.

او خطاب به کارکنان افزوده است که «با غم و اندوهی بزرگ همه شما را در رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی ترک می‌کنم».

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که آقای پک همچنین رؤسای سه نهاد رسانه‌ای بین‌المللی دیگر ایالات متحده، یعنی رادیو آسیای آزاد، شبکه پخش خاورمیانه و دفتر سخن‌پراکنی کوبا را اخراج کرده است.

رئیس صندوق فناوری باز، از دیگر نهادهای تحت نظارت سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا که در زمینه تأمین بودجه فناوری‌های گردش آزاد اطلاعات در اینترنت فعال است، نیز اخراج شده است.

این برکناری‌ها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که مدیر و معاون مدیر یکی دیگر از رسانه‌های زیرمجموعه سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا، یعنی «صدای آمریکا» از مقام خود استعفاء کردند.

جیمی فلای، رئیس و مدیرکل رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، از برکناری خود توسط مایکل پک خبر داد.
جیمی فلای، رئیس و مدیرکل رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، از برکناری خود توسط مایکل پک خبر داد.

مایکل پک، که دو هفته پیش به عنوان رئیس جدید سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا تأیید شد، همچنین تمام اعضای فعلی هیئت‌های مدیره رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، رادیو آسیای آزاد و شبکه پخش خاورمیانه را جایگزین کرده و از ریاست خود بر این هیئت‌های مدیره خبر داده است.

آسوشیتدپرس گزارش‌ داده که آقای پک همچنین تیم مدیریتی خود را در سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا منصوب کرده است.

مایکل پک، در نامه‌ای که پیش از اعلام خبر برکناری‌ها به کارمندان سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا ارسال کرد، بر تعهد خود نسبت به استقلال رسانه‌های بین‌المللی ایالات متحده برای ارائه اخبار و اطلاعات مستقل به مخاطبان در سراسر جهان تأکید کرد.

نهادهای عضو سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا با بودجه مشترک ۷۹۸ میلیون دلار، برای بیش از ۱۰۰ کشور در سراسر جهان محتوای دیجیتالی، تلویزیونی و رادیویی فراهم می‌کنند که هدف از آن آگاهی‌بخشی و جذب مخاطبان به حمایت از ارزش‌های دموکراتیک است.

یکی از نقش‌های سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا شامل حفاظت از استقلال تحریریه رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، به عنوان یک نهاد رسانه‌ای خصوصی، است.

رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، که خدمات خود را به ۲۷ زبان ارائه می‌دهد، هر هفته در ۲۳ کشور از جمله روسیه، اوکراین، ایران و افغانستان حدود ۳۷.۶ میلیون مخاطب دارد.

تعداد مخاطبان رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی در ماه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است؛ از جمله به دلیل ارائه گزارش در مورد شیوع ویروس کرونا در کشورهایی که رسانه‌های رسمی آنها به دنبال کم‌اهمیت جلوه دادن گستره همه‌گیری این بیماری بوده‌اند.

جیمی فلای که اوت سال ۲۰۱۹ به رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی پیوست، در پیام خود به کارکنان به بیش از ۷۰ سال سابقه تأثیرگذار این رسانه اشاره کرده و ابراز امیدواری کرد که این روند در دهه‌های پیش رو نیز ادامه یابد.

او خبر داد که دیزی سیندلار، معاون رئیس و سردبیر ارشد رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی، اکنون به عنوان رئیس موقت این نهاد منصوب شده است.

بر اساس گزارش رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی و با استفاده از آسوشیتدپرس و نیویورک‌تایمز‎
XS
SM
MD
LG