لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۱

تیراندازی در ویرجینیا بیچ آمریکا دست‌کم ۱۱ کشته بر جای گذاشت


برخی گزارش‌ها از کشته شدن ضارب خبر می‌دهند؛ این تصویر از تلویزیون گرفته شده است
برخی گزارش‌ها از کشته شدن ضارب خبر می‌دهند؛ این تصویر از تلویزیون گرفته شده است

شهر ساحلی ویرجینیا بیچ در ایالت ویرجینیا آمریکا بعدازظهر جمعه ۱۰ خرداد صحنه تیراندازی‌های پی در پی در ساختمان شهرداری بود که دست‌کم ۱۱ کشته بر جای گذاشت.

گزارش‌های اولیه اشاره‌ای به شمار کشته‌شدگان این رخداد نداشت و تنها عنوان می‌کرد که ۶ نفر مجروح شده‌اند. اما ساعاتی بعد شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان اظهارات جیمز سرورا، رئیس پلیس ویرجینیا بیچ، در جمع خبرنگاران را بازتاب داد که عنوان می‌کند این حادثه به مرگ دست‌کم ۱۱ نفر منجر شده است.

برخی گزارش‌ها همچنین از کشته شدن ضارب خبر می‌دهند که در این صورت شمار قربانیان حادثه به ۱۲ نفر افزایش پیدا می‌کند. پیش از این در خبرها آمده بود که ضارب به بازداشت پلیس درآمده است.

در گزارش‌ها اما هنوز به انگیزه ضارب و هویت او اشاره نشده است. با این حال شبکه تلویزیونی ویوی، وابسته به ان‌بی‌سی و مستقر در ایالت ویرجینیا، عنوان کرده که ضارب از کارمندان قدیمی شهرداری بوده است.

این شبکه اظهارات بابی دایر، شهردار ویرجینیا بیچ، را نیز پخش کرده که می‌گوید حادثه امروز ویران‌کننده‌ترین حادثه در تاریخ این شهر است. وی افزود: «کسانی که در صحنه حادثه بودند، دوستان و همکاران و همسایه‌های ما هستند.»

بر اساس گفته‌های رئیس پلیس شهر، نیروهای پلیس و ضارب با هم تبادل آتش داشتند که در نتیجه یکی از افسران پلیس هدف گلوله قرار گرفت، اما جلیقه ضدگلوله نجات‌بخش او شد.

رخداد امروز مرگبارترین حادثه تیراندازی در آمریکا از ۷ نوامبر (۱۶ آبان) سال گذشته بوده است. آن حادثه که در تازند اوکس کالیفرنیا به وقوع پیوست ۱۲ کشته بر جای گذاشت.​

ویرجینیا بیچ در جنوب غربی ایالات ویرجینیا واقع است، شهری در مجاورت خلیج چساپیک که به اقیانوس اطلس متصل می‌شود.

XS
SM
MD
LG