لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۵۹

 «پیروزی دمکرات ها» در انتخابات فرمانداری‌ها در نیوجرسی و ویرجینیا


طرفداران رالف نوردثهام در ایالت ویرجینیا.
طرفداران رالف نوردثهام در ایالت ویرجینیا.

گزارش رسانه ها حاکی است که نامزدهای حزب دمکرات برای انتخابات فرمانداری ایالت های نیوجرسی و ویرجینیا روز سه شنبه ۱۶ آبان توانستند بر رقبای جمهوریخواه خود پیروز شوند.

به گزارش رویترز، رالف نوردثهام در ایالت ویرجینیا موفق شده بر اد گلیسپی، رقیب جمهوریخواه خود به پیروزی برسد. در این رقابت مسایلی چون «کنترل حمله اسلحه» و «مهاجران» از محورهای اصلی بودند که دو نامزد انتخابات فرمانداری ویرجینیا بر سر ان اختلاف شدید داشتند.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا از اد گلیسپی حمایت کرده بود ولی در مبارزات انتخاباتی او حضور نیافت.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ روز سه شنبه به رغم حضور در سفربه کره جنوبی در توییت هایی از نامزد حزب جمهوریخواه در ویرجینیا حمایت کرده بود.

با این حال، آقای ترامپ پس از شکست این نامزد جمهوریخواه در انتخابات ویرجینیا تاکید کرد که اد گلیسپی سخت تلاش کرد، اما به اندازه کافی خود را به مواضع رییس جمهوری آمریکا نزدیک نکرد.

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات در ایالت ویرجینیا به پیروزی رسیده بود.

انتخابات نیوجرسی

همچنین فیل مورفی، سفیر سابق در آلمان و نامزد حزب دمکرات توانست در انتخابات روز سه شنبه بر کیم گاداگانو نامزد حزب جمهوریخواه پیروز شد.

کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی از حزب جمهوریخواه به دلیل پایان دو دوره فرمانداری نمی توانست در این انتخابات شرکت کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، پیروزی فیل مورفی در نیوجرسی دور از انتظار نبود چرا که نظر سنجی ها پیش از این از پیشتازی وی حکایت می کرد.

طبق این گزارش پیروزی دمکرات ها در انتخابات فرمانداری ها در این دو ایالت می تواند پیش زمینه ای برای انتخابات مجلس نمایندگان در سال آینده باشد. چرا که در این دو ایالت در شماری از حوزه های جمهوریخواهان و دمکرات ها رقابتی شانه به شانه دارند. هم اکنون جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان اکثریت را در اختیار دارند.

XS
SM
MD
LG