لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۲

آمار روزانه مبتلایان کرونا در دنیا برای اولین بار از مرز ۴۰۰ هزار نفر گذشت؛ صدر اعظم آلمان هشدار داد


تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد در آخرین ساعات جمعه ۲۵ مهر، شمار مبتلایان کرونا در دنیا برای اولین بار به بالای ۴۰۰ هزار نفر در یک شبانه‌روز رسید.

این رکورد روزانه در شرایطی به ثبت رسیده است که اتحادیه اروپا سعی دارد با اعمال محدودیت‌های جدید از شیوع بیشتر کووید-۱۹ جلوگیری کند.

اروپا که توانسته بود در کنترل و مقابله با آن‌چه «موج نخست» این بیماری نامیده می‌شود شیوه‌ای موفقیت‌آمیز در پیش بگیرد، حالا به عنوان کانون شیوع ویروس جدید کرونا در هفته‌های اخیر شناخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تنها در طول یک هفته گذشته، به طور میانگین روزانه ۱۴۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر اروپا به ثبت رسیده است.

از لحاظ منطقه‌ای، در حال حاضر، موارد ابتلای روزانه در اروپا حتی از مجموع آمار روزانه آلوده‌ترین کشورها به ویروس کرونا – شامل هند، برزیل و ایالات متحده – نیز پیشی گرفته است.

بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در دنیا، ۳۴ مورد متعلق به کشورهای اروپایی‌اند. هم‌اکنون در این منطقه، دست‌‌کم یک میلیون مورد ابتلا به کرونا طی بازه‌های زمانی ۹ روزه به ثبت می‌رسد.

مجموع آمار مبتلایان کووید-۱۹ در اروپا از آغاز همه‌گیری در دنیا به بیش از ۶.۳ میلیون نفر رسیده است.

هم‌زمان با افزایش آمار روزانه ابتلا به کرونا در آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، از مردم این کشور خواست تا بار دیگر مانند بهار امسال، برای کند کردن شیوع ویروس کرونا همکاری‌های لازم را با دولت انجام بدهند.

به گزارش آسوشیتدپرس، خانم مرکل در پادکست ویدئویی هفتگی خود اظهار داشت: «ماه‌های سختی در پیش داریم.» او افزود وضعیت زمستان و کریسمس امسال در گرو نحوه مقابله با ویروس کرونا در روزها و هفته‌های پیش روست. خانم مرکل گفت: «رفتار ما تعیین‌کننده این موضوع خواهد بود.»

آلمان در مجموع تاکنون بیش از ۳۵۶ هزار مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا و کمتر از ده هزار مورد مرگ بر اثر این بیماری را به ثبت رسانده است.

خانم مرکل از آلمانی‌ها خواست تا از سفرهای غیرضروری و برگزاری مهمانی خودداری کنند و تا جای ممکن در منازل خود بمانند.

اوایل روز شنبه، رویترز گزارش داد که نتیجه آزمایش کرونای وزرای خارجه اتریش و بلژیک بعد از شرکت در اجلاس اخیر اتحادیه اروپا مثبت اعلام شده است. ابتلای این مقامات به ویروس جدید کرونا به نگرانی‌ها در مورد احتمال ابتلای دیگر شرکت‌کننده‌ها در اجلاس اتحادیه اروپا دامن زده است.

آمارهای رویترز همچنین حاکی است که در یک هفته گذشته، تقریبا بیش از نیمی از موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشورهای اصلی اروپا شامل بریتانیا، فرانسه، روسیه، هلند و اسپانیا به ثبت رسیده است.

چندین کشور اروپایی بار دیگر تصمیم به تعطیلی مدارس و لغو جراحی‌های غیرضروری گرفته‌اند.

در همین راستا، فرانسه نیز از روز چهارشنبه ۲۳ مهر محدودیت عبور و مرور از ساعت ۹ شب تا شش صبح در پاریس و هشت شهر اعلام کرد. بنابر اعلام دولت این کشور، ممنوعیت فعلی به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر بیش از ۳۹.۵ میلیون نفر از سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و نزدیک به یک میلیون و ۱۱۰ هزار نفر هم تاکنون جان خود را از دست داده‌اند.

XS
SM
MD
LG