لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۲۴

برگزاری مراسم عروسی نوه ملکه بریتانیا با یک هنرپیشه آمریکایی


صحنه‌ای از آیین‌های ازدواج پرنس هری و مگان مارکل
صحنه‌ای از آیین‌های ازدواج پرنس هری و مگان مارکل

مراسم ازدواج شاهزاده هَری، از اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا و نوه ملکه الیزابت دوم، با مگان مارکِل، هنرپیشه آمریکایی، در کاخ ویندزور برگزار شد.

این مراسم روز شنبه ۲۹ اردیبهشت، ساعت دوازده ظهر به وقت محلی در ویندزور، واقع در غرب لندن، برگزار شد و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به‌طور زنده آن را تماشا کردند.

بنا بر گزارش‌ها، ۲۶۴۰ نفر برای حضور در این مراسم دعوت شده‌ بودند و به گفته مقام‌های محلی، زمانی که این زوج سلطنتی پس از آیین‌های ازدواج، سوار بر درشکه سلطنتی به گردش در شهر ویندزور پرداختند، بیش از ۱۰۰ هزار نفر نیز که از شهرهای دیگر آمده‌ بودند در مسیر به استقبال آنها آمدند.

شاهزاده هری، با نام کامل هنری چارلز آلبرت دیوید، ۳۳ ساله است و فرزند کوچک چارلز، شاهزاده ولز، و دایانا، شاهدخت ولز و نوه ملکه الیزابت دوم است. پرنس هری دوک ساسکس است و برای رسیدن به تاج و تخت بریتانیا در نوبت ششم قرار دارد.

همسر او، مگان مارکل، اهل لس‌آنجلس کالیفرنیا و از بازیگران سریال‌های آمریکایی است. او دانش‌آموخته رشته‌های تئاتر و مطالعات بین‌الملل است و پیشینه سلطنتی ندارد. مادر مگان مارکل از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار و پدر او سفیدپوست است.

شاهزاده هری و مگان مارکل، دوشس تازه ساسکس
شاهزاده هری و مگان مارکل، دوشس تازه ساسکس

شاهزاده هری در میان خاندان سلطنتی بریتانیا همواره به‌عنوان «شورشی» معروف بود که از تطبیق سبک زندگی خود با انتظارات و هنجارها سر باز می‌زد.

پرنسس دایانا، مادر هری، روز ۳۱ اوت ۱۹۹۷ در حالی که مزاحمان رسانه‌ای به دنبال آنها بودند همراه با دوست پسر خود در یک تصادف رانندگی در پاریس کشته شد.

از دست دادن مادر، تأثیر زیادی بر ادامه رفتار «شورشی» شاهزاده هری داشت، و ادامه مزاحمت‌های اصحاب رسانه حتی باعث شد که هری در دو رابطه قبلی عشقی طولانی‌مدت خود با ناکامی مواجه شود.

این روند باعث شد که او و مگان مارکل مدت‌ها آشنایی و ارتباط‌شان را از همگان مخفی نگاه دارند. آشنایی آنها در لندن و از طریق یکی از دوستان مشترک اتفاق افتاد و سپس سفر مخفیانه هری و مگان به بوتسوانا در آفریقا به تقویت روابط آن دو انجامید.

شیوه اجرای مراسم ازدواج آنها نیز روز شنبه بسیاری از سنت‌های دیرینه اجرای این‌گونه آیین‌ها در خاندان سلطنتی بریتانیا را شکست و از جمله سخنرانی پرحرارت مایکل بروس، اسقف آمریکایی آفریقایی‌تبار، و اجراهای گروه خوانندگان آمریکایی آفریقایی‌تبار در این زمینه چشمگیر بود.

جرج کلونی، دیوید بکهام و التون جان در میان مدعوین مشهور این مراسم بودند.

با استفاده از خبرگزاری رویترز و شبکه خبری سی‌ان‌ان. / پ.پ / ک.ر

XS
SM
MD
LG