لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۸

وقتی آمار سکس و بچه‌دار شدن پایین آمد، دولت‌ها چه کردند؟


در ایران رشد جمعیت پایین آمده و دولت برای افزایش جمعیت کارهای مختلفی می‌کند، مثلاً کاندوم را کالای لوکس اعلام می‌کند تا قیمتش گران‌تر شود و به تازگی هم مدیرکل دفتر سلامت جمعیت وزارت بهداشت گفته بر اساس سیاست‌های جمعیتی، انجام وازکتومی (بستن لوله باروری مردان) ‏در کشور ممنوع است و در صورت گزارش چنین موردی حتماً با متخلفان برخورد می‌شود.‏

اما بعضی کشورهای دیگر وقتی متوجه پایین آمدن آمار رابطه جنسی و بچه‌دار شدن شهروندان‌شان شدند، روش‌های خلاقانه‌ای در پیش گرفتند که شش مورد آن را اینجا می‌نویسیم.

سفر رومانتیک برای دانمارکی‌ها

وقتی در دانمارک آمار بچه‌دار شدن پایین آمد، با همکاری یک شرکت خدمات مسافرتی، کارزار تبلیغاتی برای سفر رومانتیک راه افتاد که شعارش این بود: «به خاطر دانمارک انجامش بدهید!» آمار می‌گوید دانمارکی‌ها در تعطیلات ۴۶ درصد بیشتر از معمول سکس دارند.


خوش‌بوکننده دهان برای سنگاپوری‌ها

در سنگاپور، از یک شرکت تولیدکننده آدامس و خوش‌بوکننده دهان کمک گرفتند. در آگهی تبلیغاتی‌ این کارزار یک زن از شریک جنسی‌اس می‌پرسد که چرا نعنا می‌خورد و جواب مرد این است که چون امشب نهم اوت «شب ملی» ماست و می‌خواهم تو را ببوسم و بعد هم کارهای دیگری انجام دهم. در اینجا هم برگزارکنندگان کارزار، سکس را یک مسئله میهن‌پرستانه جلوه دادند.

این کارزار می‌گفت ما نیاز داریم که جمعیت سنگاپور افزایش پیدا کند پس در روز ملی سنگاپور پرچم تکان دادن را فراموش کنید و به عنوان یک زن و شوهر میهن‌پرست، وظیفه ملی‌تان را انجام بدهید و زندگی بسازید.


خاموشی چراغ‌ها برای کره‌ای‌ها

در کره جنوبی، هزینه مراقبت از بچه‌ها بالا بود و این موضوع والدین را از بچه‌دار شدن می‌ترساند. دولت برای حل این مسئله شبکه‌ای از مهدکودک‌ها و محل‌های نگهداری از بچه‌ها را ایجاد کرد.

به والدین بچه‌دار کمک نقدی کرد و به عنوان یک روش خلاقانه، آخرین چهارشنبه هر ماه چراغ‌های اداره‌ها خاموش می‌شد تا کسی در اداره نماند و کارمندها زودتر به خانه بروند و بچه تولید کنند.

یک مراسم ازدواج دسته‌جمعی در کره جنوبی
یک مراسم ازدواج دسته‌جمعی در کره جنوبی

یخچال فریزر برای روس‌ها

در روسیه، ولادیمیر پوتین هشدار داد که رشد جمعیت پایین است و قرار شد به کسانی که بچه‌دار می‌شوند هدیه نقدی داده شود.

در کنار این کمک در یکی از مناطق روسیه روز ۱۲ سپتامبر را روز ملی حاملگی اعلام کردند و اعلام شد کسانی که ۹ ماه بعد و در دوازدهم ژوئن بچه‌دار شوند، برنده یخچال فریزر یا ماشین می‌شوند.

مالیات کمتر برای رومانیایی‌ها

در رومانی خبری از کارزار سفر رومانتیک نبود. در سال ۱۹۶۶ حکومت رومانی قانونی را تصویب کرد که هم مالیات خانواده‌های بچه‌دار را کم می‌کرد و هم آنهایی را که بچه‌دار نمی‌شدند، تنبیه مالی می‌کرد.

براساس این قانون همه زن‌ها و مردهای بالای ۲۵ سال که بچه نداشتند، فارغ از این‌که اصلاً ازدواج کرده بودند یا نه باید تا ۲۰ درصد از درآمدشان را مالیات می‌دادند.

روبات‌های نوزاد برای ژاپنی‌ها

ژاپنی‌ها چنان به رابطه جنسی و بچه‌دار شدن بی‌توجه‌اند که آمار رشد جمعیت به کمترین میزان در هزار سال گذشته رسیده است. در سرزمین تکنولوژی قاعدتاً راه حل‌ها هم ژاپنی‌اند.

چند سال پیش دانشجویان یک دانشگاه در ژاپن برای آشتی دادن زوج‌ها با مفهوم بچه یک روبات نوزاد تولید کردند. این روبات که به تماس‌ها واکنش نشان می‌داد، قرار بود حس دلپذیر بچه‌دار شدن را به زوج‌ها نشان بدهد.

XS
SM
MD
LG