لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۲

کاخ سفید: مقام‌های امنیتی درباره دسترسی ترامپ به اطلاعات محرمانه تصمیم می‌گیرند


جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید

کاخ سفید روز شنبه ۱۸ بهمن اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تصمیم در خصوص دسترسی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور به گزارش‌های محرمانه را به مقام‌های اطلاعاتی واگذار می‌کند.

به گزارش واشینگتن پست، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته است، جو بایدن در خصوص دسترسی به گزارش‌های محرمانه به تیم اطلاعاتی خود اعتماد دارد.

جو بایدن در مصاحبه با شبکه سی بی اس که روز گذشته پخش شد، گفته بود، دونالد ترامپ به دلیل «رفتار غیرقابل پیش بینی» نمی‌بایست به گزارش‌های حساس و محرمانه دسترسی داشته باشد.

سخنگوی کاخ سفید گفته است، رئیس جمهوری (در این مصاحبه) نگرانی خود را از دسترسی رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ به گزارش‌های حساس را بیان کرد، اما او همچنین اعتماد عمیقی به تیم اطلاعاتی خود برای تصمیم‌گیری در مورد چگونگی ارائه اطلاعات به دونالد ترامپ دارد.

روسای جمهور سابق آمریکا معمولاً مجاز به دریافت اطلاعات محرمانه هستند ، اما جو بایدن تلویحا در این مصاحبه گفت که به نظر او اقدامات «سهوی» دونالد ترامپ می‌تواند «تهدید» باشد.

مشخص نیست که چه زمانی در خصوص دسترسی دونالد ترامپ به این اطلاعات محرمانه تصمیم گیری خواهد شد.

به دنبال حمله شماری از خشونت طلبان طرفدار رئیس جمهوری سابق آمریکا به کنگره این کشور در ششم ژانویه انتقادها از دونالد ترامپ تشدید شد.

طرفداران دونالد ترامپ پس از سخنرانی او در مقابل کاخ سفید به سمت کنگره حرکت کردند که شماری از آنها وارد ساختمان کنگره شدند.

در در جریان حمله به ساختمان کنگره یک مامور پلیس و چهار نفر دیگر کشته شدند.

دونالد ترامپ در پیام خداحافظی خود در ۳۰ دی ماه حمله خشونت طلبان را به کنگره آمریکا را محکوم کرد.

اما مجلس نمایندگان آمریکا برای دومین بار دونالد ترامپ را مورد استیضاح قرار داد.

با استفاده از واشینگتن پست و رادیو فردا
XS
SM
MD
LG