لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۰

برنده ۲۰ ساله بخت‌آزمایی بزرگ می‌خواهد به بشریت خدمت کند


مرد ۲۰ ساله اهل فلوریدا که در قرعه‌کشی بخت‌آزمایی این هفته ۴۵۱ ميلیون دلار برده است، فقط ۲۸۲ میلیون دلار از این جایزه را دریافت کرده و حالا از برنامه‌های خود برای این پول می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مؤسسه بخت‌آزمایی در فلوریدای آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای گفت مرد ۲۰ ساله‌ای به نام شین میسلر، برنده جایزه نهایی قرعه‌کشی است که خرید بلیت آن از پنجم ژانویه آغاز شده است.

به گفته این بیانیه آقای میسلر ترجیح داده که جایزه خود را به جای چند پرداخت سالانه فقط در یک تک پرداخت و به ارزش تقریبی ۲۸۱ میلیون دلار دریافت کند.

شین میسلر در بیانیه‌ای گفته است که «من فقط ۲۰ سال دارم، ولی امیدوارم از این پول برای دستیابی به آرزوهایم، کمک به خانواده‌ام و خدمت به بشریت استفاده کنم».

این دهمین جکپات بزرگ در تاریخ بخت‌آزمایی در آمریکاست و بلیت برنده آن در پورت ریچی خریداری شده است. فروشگاهی که این بلیت را فروخته هم مبلغ ۱۰۰ هزار دلار به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد.

یکی از روزنامه‌های محلی گزارش داده است که شین میسلر روز جمعه هنگام تحویل دادن بلیط برنده خود به اداره مرکزی بخت‌آزمایی فلروریدا لبخند بزرگی بر چهره داشت. پدر و و کیلش او را همراهی کردند و به نیابت از او بیانیه‌ای منتشر کردند.

آقای میسلر در بخشی از این بیانیه گفته است: «آنچه که در دوران کوتاه زندگی‌ام یاد گرفته‌ام این است که آنها که برخورد مثبتی دارند و با خود صادق هستند، همیشه پاداش خواهند گرفت».

او اضافه کرده که با اشتیاق به آینده فکر می‌کند.

مقام‌های اداره بخت‌آزمایی گفته‌اند که این پول به یک بنیاد خصوصی تحویل داده خواهد شد که آقای میسلر آن را تشکیل داده و از اعضای هیئت مدیره آن است.

شین میسلر گفته است: «هر چند من جوانم ولی این هفته یک دوره آموزشی فشرده در زمینه مدیریت مالی دیده‌ام و از داشتن این همه پول و یک تیم تخصصی که به من کمک خواهند کرد، بسیار خوشبختم».

او در بخشی از مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفته که در نظر دارد از پورت ریچی، زادگاه و محل سکونتش نقل مکان کند.

او اضافه کرده: «هدفم این است که از خانواده خود مراقبت کنم. از زندگی لذت ببرم و به حدی از موفقیت اقتصادی برسم که بتوانم میراثی برای آینده به جا بگذارم».

با استفاده از گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ ش.ر./م.ا.
XS
SM
MD
LG