لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۶

صعود دختران و پسران ایرانی به رده هشتم المپیک جوانان در بوئنوس آیرس


سومین دوره المپیک جوانان به میزبانی آرژانتین در حال برگزاری است
سومین دوره المپیک جوانان به میزبانی آرژانتین در حال برگزاری است

کاروان ورزش ایران با کسب سومین نشان طلا در المپیک جوانان، به رتبه هشتم جدول رده‌بندی مدال‌ها صعود کرد.

سومین دوره المپیک جوانان به میزبانی آرژانتین در حال برگزاری است. کاروان ورزش ایران با ۴۹ ورزشکار از ۱۷ رشته تیمی و انفرادی عازم بوینوس آیرس شده است.

کمیته المپیک ایران برای قدردانی از موفقیت‌های کشتی آزاد و فرنگی در تمام رده‌های سنی، محمد نصرتی قهرمان کشتی فرنگی آسیا و جهان را به عنوان پرچمدار ایران در مراسم افتتاحیه انتخاب کرد.

مسابقات تکواندو با حضور ۱۰۰ تکواندوکار از ۵۶ کشور برگزار شد و پنجشنبه شب به پایان رسید. دختران و پسران ایران در این رشته موفق به کسب سه طلا و یک نقره شدند.

در ۶۳ کیلوگرم دختران، یلدا ولی‌نژاد اولین مدال آور کاروان ایران بود. او مقابل نمایندگانی از اردن و مکزیک پیروز شد تا راهی فینال شود.

یلدا در فینال از سد نادیسا بوزانیچ (صربستان) گذشت تا روی سکوی قهرمانی بایستد.

یلدا ولی‌نژاد
یلدا ولی‌نژاد

در ۷۳ کیلوگرم پسران، علی اشکوریان بر نماینده تایوان (چین تایپه) پیروز شد. در نیمه نهایی هم دارلین پادیلا (اکوادور) را پشت سر گذاشت.

در روز پایانی و در وزن ۷۳+ کیلوگرم پسران محمدعلی خسروی با برتری مقابل نیک آگوستین (اسلوونی) راهی نیمه نهایی شد.

خسروی برای راهیابی به فینال، در دیداری نزدیک توانست ۱۹-۱۶ و در راند طلایی احمد رحیمزای (افغانستان) را شکست دهد.

نماینده ایران در فینال روبروی لی (چین تایپه) ایستاد تا ضمن کسب پیروزی، نشان طلا را از آن خود کند.

در وزن ۶۳+ کیلوگرم دختران و از مرحله یک‌چهارم نهایی کیمیا همتی مقابل شاریسا گاناوای (انگلیس) به پیروزی رسید.

کیمیا در مرحله نیمه نهایی نیز در برابر نماینده روسیه در راند طلایی به برتری دست یافت. او برای کسب مدال طلا ناکام ماند و در راند طلایی مغلوب زهرا ابوفراس (مراکش) شد.

هدایت تیم پسران در این مسابقات به عهده محمدرضا زوار و سرمربی تیم دختران هم فاطمه صفرپور بود.

در جدول رده‌بندی مدال‌ها روسیه با هجده طلا صدرنشین است. مجارستان با هشت طلا در جایگاه دوم قرار گرفته. ایران هم رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است. تاکنون شصت و شش کشور موفق به کسی مدال شده‌اند.

ورزشکار اوکراینی در ژیمناستیک ریتمیک
ورزشکار اوکراینی در ژیمناستیک ریتمیک

اولین دوره المپیک جوانان سال ۲۰۱۰ در سنگاپور برگزار شد که ایران با ۵۲ ورزشکار در ۱۳ رشته ورزشی حضور یافت و موفق به کسب دو طلا،‌ دو نقره و یک برنز شد.

در تکواندو کاوه رضایی طلا و محمد سلیمانی نقره گرفت. علیرضا کاظمی‌نژاد در وزنه برداری طلایی شد. در کشتی هم مهران شیخی نقره و یوسف قادریان به مدال برنز دست یافتند.

در دومین دوره بازی‌ها به میزبانی نانجینگ چین، ایران فقط با ۱۶ ورزشکار شرکت کرد اما مدال‌های بیشتر و مرغوب‌تری نسبت به دوره پیشین گرفت.

کیمیا علیزاده و مهدی اسحاقی در تکواندو و رامین صفویه در جودو طلا گرفتند. سردار درخشان رییس فدراسیون جودو، می‌گوید با دخالت او قرعه صفویه را جابه‌جا کردند تا با نماینده اسراییل برخورد نکند.

در دوره دوم المپیک جوانان دانیال صالحی‌مهر (تکواندو) آرین زرعکانی (دوومیدانی) به اتفاق محمدرضا آقانیا (وزنه برداری) سوم شدند.

XS
SM
MD
LG