لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۳

واکنش زهرا رهنورد به یک شایعه: رفع حصر من بدون میرحسین موسوی بی‌معناست


زهرا رهنورد می‌گوید مانند هفت سال گذشته همچنان هیچ خواسته‌ای جز آزادی زندانیان سیاسی بخصوص آزادی زنان زندانی ندارد.
زهرا رهنورد می‌گوید مانند هفت سال گذشته همچنان هیچ خواسته‌ای جز آزادی زندانیان سیاسی بخصوص آزادی زنان زندانی ندارد.

زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی از رهبران جنبش سبز ایران در واکنش به شایعه‌ها درباره آزادی وی از زندان خانگی گفته که رفع حصر او بدون آقای موسوی «بی‌معناست».

وبسایت کلمه روز چهارشنبه چهارم بهمن گزارشی از ملاقات این هفته خانم رهنورد با دختران خود منتشر کرده که عنوان می‌کند در این مدت تنها توانسته است ساعاتی بر بالین مادر بیمار خود که در حال احتضار است، حاضر شود و رفع حصری در کار نبوده است.

زهرا رهنورد همراه میرحسین موسوی به دنبال اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ که از آن به عنوان «جنبش سبز ایران» یاد می‌شود هدف خشم رهبری جمهوری اسلامی و افراد نزدیک به او قرار گرفت.

این دو چهره از یک سو و مهدی کروبی از سوی دیگر که رهبری این جنبش را بر عهده داشتند از بهمن سال ۱۳۸۹ تاکنون در حصر خانگی به سر می‌برند به طوری که حتی هنگام درگذشت نزدیکان خود نیز نتوانستند کنار آنها حاضر شوند. اما چندی پیش الیاس حضرتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت که از منابع موثق شنیده است زهرا رهنورد به دلیل بیماری مادر خود خارج از حصر به‌ سر می‌برد.

خانم رهنورد این سخنان را «شایعه‌سازی» خوانده و گفته است که نمی‌داند هدف از آن چیست. وی گفت: «پنج سال پیش بعد از مدت‌ها بی‌خبری از خانواده، تنها دقایقی پیکر بی‌جان پدرم را در سردخانه بیمارستان نشانم دادند. هفت سال قبل جنازه پدر میرحسین را نشانش دادند».

وی افزوده است: «این روزها ساعاتی یا گاه دقایقی بر سر بالین مادر بیمار و ٩۴ ساله‌ام حاضر شده‌ام، هرچند نمی‌توانم بسیاری از ایرانیان را که با همین دلایل در داخل و خارج کشور از دیدار با خانواده و عزیزان خود محروم هستند، از خاطرم دور کنم».

سایت کلمه می‌نویسد که دیدارهای خانم رهنورد با مادر وی در تنهایی صورت گرفته و ماموران حتی به سایر اعضای خانواده اجازه حضور نداده‌اند.

این در حالی است که برخی نمایندگان حامی دولت در مجلس شورای اسلامی گفته بودند که قرار است حصر خانگی رهبران جنبش سبز به صورت تدریجی رفع شود. در این مدت مهدی کروبی نیز ملاقات‌های اندک شماری با برخی از افراد در خانه داشته است اما گزارش‌ها حاکی است که حتی همین گشایش اندک درباره میرحسین موسوی و زهرا رهنورد اتفاق نیفتاده است.

زهرا رهنورد در عین حال تاکید کرده است که مانند هفت سال گذشته همچنان هیچ خواسته‌ای جز آزادی زندانیان سیاسی بخصوص آزادی زنان زندانی ندارد.

با استفاده از گزارش سایت کلمه و رادیو فردا/ س.ن /ک. ر
XS
SM
MD
LG