لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۴

زاکانی: متهم پرونده «فساد سه هزار میلیارد تومانی» فراری داده شد


علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس،
علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس،

علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس، می‌گوید رسول دانیال‌زاده که نام او در پرونده حسین فریدون و اکبر طبری مطرح شده، با وجود اتهام «فساد اقتصادی سه هزار میلیارد تومانی فراری داده شده» است.

رسول دانیال‌زاده به دلیل بیش از دو هزار میلیارد تومان بدهکاری به بانک‌ها روز ۲۵ دی ۹۵ بازداشت شد اما گزارشی درباره وضعیت پرونده او منتشر نشده است.

رسول دانیال‌زاده مالک چند کارخانه فولادسازی از جمله «گیلان»، «نورد و لوله سمنان» و «کاویان» است. خبرگزاری فارس پیش از این در گزارشی نوشته بود که او مالک شرکت «گلد فیرو» در امارات و شرکت «ال.سی.اس» در هامبورگ آلمان نیز هست.

از دانیال‌زاده به عنوان یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی نام برده می‌شود و برخی از رسانه‌های اصولگرا، بدهی او را «چهار هزار میلیارد تومان» ذکر کرده‌اند.

در همین حال به گزارش خبرگزاری فارس، آقای زاکانی روز چهارشنبه ۱۰مهر در یک سخنرانی گفت که رسول دانیال‌زاده را با وجود اتهام سه هزار میلیارد تومان بدهی «فراری دادند».

این نماینده سابق مجلس همچنین گفت که اکبر طبری و برخی از مقامات دولت به رسول دانیال‌زاده «سرویس» می‌دادند.

اکبر طبری، معاون اجرایی دفتر رئیس قوه قضائیه، و ۱۷ نفر از مقامات این قوه به اتهام فساد اقتصادی بازداشت شده‌اند.

آقای زاکانی درباره روابط اکبر طبری و رسول دانیال‌زاده گفت: «مثلا یک شرکت فولادی را به دانیال‌زاده می‌دادند و او می‌گفت پنج هزار کارگر دارم بنابر این به او پول می‌دادند و به جای اینکه صرف فولاد و یا کارگران کند، در فرمانیه تهران برج می‌ساخت و برج را به طبری می‌دادند. الان دو برج فرمانیه دست کیست؟»

اشاره آقای زاکانی به برج فرمانیه در حالی است که پیش از این نیز برخی رسانه‌ها نوشته بودند که برج «روما رزیدنس» متعلق به رسول دانیال‌زاده است.

برخی از هواداران محمود احمدی‌نژاد نیز اعلام کرده‌اند که اکبر طبری ساکن یکی از مجتمع‌های این برج بوده است.

نام رسول دانیال‌زاده در پرونده حسین فریدون، برادر حسن روحانی، نیز مطرح شده است.

خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه نوشته بود که رسول دانیال‌زاده «۲۶ میلیارد تومان به حسین فریدون و دو میلیارد تومان به حسن نجار، شوهر خواهر فریدون داده است».

در این زمینه، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین‌‌شهر، گفته بود که رسول دانیال‌زاده «خانه‌ای را به ارزش ۱۶ میلیارد تومان به همسر حسین فریدون هدیه داده است».

روز سه‌شنبه همچنین رسانه‌ها خبر دادند که بیژن قاسم‌زاده، بازپرس چند پرونده مشهور از جمله پرونده مربوط به حمید بقایی، معاون اجرایی دولت سابق ایران، و همچنین صادرکننده دستور فیلتر تلگرام به اتهام «فساد اقتصادی» بازداشت شده است.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه، نیز گفت که دستگیری آقای قاسم‌زاده مربوط به «پرونده‌ای است که قبلا بر اساس آن برخی عناصر قوه قضائیه تحت تعقیب قرار گرفته بودند».

منابع: خبرگزاری فارس، شبکه‌های اجتماعی و رادیوفردا/ ا. م / ک.ر
XS
SM
MD
LG