لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۰

ضیا نبوی در پی «انتشار خبر وجود ساس‌» در اوین به «انفرادی تنبیهی» رفت


ضیا نبوی اواخر اردیبهشت با انتشار نامه‌ای از بند هشت زندان اوین از شیوع ساس در این زندان خبر داد
ضیا نبوی اواخر اردیبهشت با انتشار نامه‌ای از بند هشت زندان اوین از شیوع ساس در این زندان خبر داد

امیر رئیسیان، وکیل ضیا نبوی، زندانی سیاسی، می‌گوید این فعال سیاسی زندانی به دلیل انتشار «خبر وجود ساس» در زندان اوین به «بند قرنطینه» منتقل شده است.

آقای رئیسیان، روز پنج‌شنبه، سوم خردادماه، با بیان این که ضیا نبوی «تنبیه انضباطی» شده، در گفت‌وگو با سایت امتداد گفت: «روز یک‌شنبه، سی‌ام اردیبهشت مسئولان زندان با مراجعه به اتاق آقای نبوی، او را از بند خارج می‌کنند و یک روز بعد از طریق سایر زندانیان مطلع شدیم او در بند قرنطینه است.»

این وکیل دادگستری با بیان این که موکلش «تنها یک مسواک و یک دست لباس با خود برده است» گفت: «شورای انضباطی زندان تصمیم گرفته‌ این زندانی را به دلیل اطلاع‌رسانی درمورد ساس به "انفرادی تنبیهی" منتقل کند.»

امیر رئیسیان در انتها تأکید کرد که به دلیل قطع ارتباط این زندانی سیاسی با خانواده‌اش «از وضعیت او اطلاعی موثقی نداریم».

ضیا نبوی اواخر ماه گذشته با انتشار نامه‌ای از بند هشت زندان اوین از شیوع ساس در این زندان خبر داد.

او در این نامه مفصل ضمن شرح بی‌خوابی زندانیان به دلیل وجود ساس نوشته بود: «حتی اگر کسی با این ادعای بی‌اساس زندانبان همراه باشد که زندانی بودن حق امثال ماست، بعید است شکنجه تحمل ساس‌ها را هم جزو محکومیت ما بداند. باشد که نوشتن و پرداختن به آن دریچه‌ای برای خلاصی از این رنج‌ها بگشاید.»

قوه قضائیه جمهوری اسلامی روز ۲۴ اردیبهشت اظهارات آقای نبوی را تکذیب و او را متهم کرد که به‌دنبال «تغییر بند خود در زندان اوین» است.

با این حال، برخی از فعالان سیاسی و مدنی و زندانی سابق از جمله مهدی محمودیان و جمال عاملی در روزهای گذشته گفته‌های آقای نبوی را تأیید کردند.

ضیا نبوی که پیشتر هشت سال زندان را تحمل کرده، به‌دلیل حضور در تجمع اسفند ۱۴۰۱ دانشجویان دانشگاه علامه در «اعتراض به مسمومیت‌های سریالی» دانش‌آموزان، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس به اتهام «تبلیغ علیه نظام» محکوم شد.

او روز ۱۸ فروردین امسال برای اجرای حکم حبس خود به زندان اوین منتقل شد.

XS
SM
MD
LG