لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۶

پنهان شدن شیرها و ببرها در باغ وحشی در آلمان


دو ببر سیبری (عکس از آرشیو)
دو ببر سیبری (عکس از آرشیو)

روز جمعه یک شهر سیل زده در آلمان در هراس از فرار گربه‌سانان بزرگ باغ وحش شهر به حالت تعطیل درآمد؛ ولی در نهایت معلوم شد که این حیوانات در لانه آب گرفته خود پنهان شده بودند.

به گفته مقامات محلی شهر لوبنباخ برای پیدا کردن این جانوران، دو شیر، دو ببر و یک جگوار، از پهپاد استفاده شد ولی در نهایت آنها را در محوطه قفس شان پیدا کردند.

در طول جستجو برای این جانوران وحشی که نیروهای پلیس و مأموران آتش‌نشانی نیز در آن شرکت داشتند مقامات محلی به ساکنان شهر هشدار دادند که در داخل منازل خود بمانند و درها و پنجره‌ها را ببندند؛ ولی بعداً معلوم شد که این جانوران هیچگاه از محوطه ۳۰ هکتاری باغ وحش لوبنباخ که پس از بارش شدید در طول شب بخش اعظم آن را آب گرفته بود خارج نشده‌اند.

سخنگوی ادارات محلی گفت خرسی که توانسته بود از باغ وحش خارج شود به ضرب گلوله از پای درآمده است.

شهردار این شهر که در جوار مرز لوکزامبورگ قرار دارد گفت پس از فرو نشستن سطح آب این پنج جانور را در محوطه باغ وحش پیدا کردند.

براثر بارش شدید باران در طول شب سیل به راه افتاده بود و در محوطه باغ وحش که در ساحل یک رودخانه قرار دارد ارتفاع آب به حدود زانو می‌رسید.

اکنون مقامات در حال بررسی این موضوع هستند که شاید در مدتی که عملیات پاکسازی باغ وحش ادامه می‌یابد بهتر است این جانوران به یک باغ وحش دیگر منتقل شوند.

بر اثر وزش طوفان این مناطق آسیب شدیدی دیده و در طول روز جمعه ساکنان شهر مشغول تخلیه کردن آب از زیرزمین خانه‌ها و جمع‌آوری درختانی بودند که بر اثر طوفان قطع شده‌اند.

بخشی از بزرگراه محلی به خاطر بالا آمدن سطح آب مسدود شده و یک قطار نیز از ریل خارج شده هر چند از قرار معلوم این حادثه مجروحی نداشته‌است.

باغ وحش ایفل در شهر لوبنباخ که مالک آن خانواده والپوت است محل زندگی ۴۰۰ جانور از جمله یک ببر سیبری است.

دو سال پیش در حادثه ای در باغ وحش شهر لایپزیک آلمان دو شیر توانستند از قفس‌های خود بگریزند. یکی از آنها اسیر شد ولی دیگری به ضرب گلوله کشته شد.

در سال ۲۰۱۵ نیز اورانگوتانی که از باغ وحش شهر دویسبرگ گریخته بود به ضرب گلوله کشته شد. در سال ۲۰۱۷ نیز خرسی که از باغ وحش شهر اوسنابروک فرار کرده بود به همین سرنوشت دچار شد.

XS
SM
MD
LG