لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۷

بازداشت چند مأمور پس از حادثه محمودآباد؛ تکذیب شلیک مستقیم


صحنه‌ای از درگیری در بیشه‌کلا
صحنه‌ای از درگیری در بیشه‌کلا

با وجود اینکه حیم رحیمی میلاشی، دادستان نظامی مازندران، گزارش‌ها درباره شلیک تیر به سوی مردم در جریان درگیری در منطقه محمودآباد را تائید کرده بود، نیروی هوایی ارتش مدعی شد که نیروهای این نهاد تنها «تیر هوایی» شلیک کرده‌اند.

در جریان درگیری در پادگان نیروی هوایی ارتش در منطقه محمودآباد استان مازندران دست‌کم دو نفر کشته و چهار تن زخمی شدند.

دادستان نظامی مازندران خبر می‌دهد که چند نفر از نیروهای پادگان نیروی هوایی ارتش در منطقه محمودآباد پس از درگیری روز شنبه و تیراندازی به ضابطان قضایی و مردم بازداشت شده‌اند.

حسین حسین‌نژاد، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، نیز گفته بود که پس از وقوع درگیری، شورای تأمین استان جلسه‌ای تشکیل داد «و عوامل و خاطیان این حادثه دستگیر شدند».

حسن ابوترابی، رئیس اداره روابط عمومی ارتش ایران، نیز از برگزاری جلسه‌ای ویژه با حضور یکی از فرماندهان ارتش برای بررسی این درگیری خبر داده بود.

در همین حال، نیروی هوایی ارتش اما روز یکشنبه، ۲۰ مرداد، اعلام کرد که در این درگیری کارکنان و سربازان «برای ممانعت از ادامه این تعرض به پادگان با وجود تجهیزات حساس هوایی و جلوگیری از خلع سلاح و احتمال تسخیر پادگان، پس از مجروحیت ناشی از ضرب و شتم، اقدام به شلیک هوایی هشدار کردند که با توجه به وجود زمین‌های غیر همسطح، بر حسب اتفاق دو تن از افراد حاضر در صحنه درگیری بر اثر اصابت گلوله فوت کردند».

ساعاتی پیش از صدور این اطلاعیه رحیم رحیمی میلاشی، دادستان نظامی مازندران، گفته بود که ماموران «اقدام به تیراندازی هوایی و با توجه به ادامه تعرض مبادرت به تیراندازی» کردند.

این درگیری پس از آن رخ داده که ماموران پادگان نیروی هوایی در بیشه‌کلا مانع ورود ماموران نیروی انتظامی و نماینده دادگاه برای اجرای حکم دادگاه درباره بازگرداندن بخشی از زمین به یکی از اهالی شدند.

به گفته دادستان نظامی مازندران پس از جلوگیری ماموران پایگاه نیروی هوایی از حضور نماینده دادگاه و ماموران نیروی انتظامی در زمین مورد نظر، «صاحب ملک به همراه کارگران خود در محل حاضر و اقدام به سنگ‌پرانی به سمت عوامل پایگاه کردند».

به نوشته فارس، در پرونده شش‌هزار متر مربع که در تصرف پادگان نیروی هوایی ارتش است، دادگاه تجدیدنظر سرانجام به نفع شاکیان حکم داده بود.

XS
SM
MD
LG