علاءالدین بروجردی: ايران قصد ندارد اورانيوم غنی شده به خارج بفرستد

علاءالدين بروجردی، رئيس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی می گويد ايران قصد ندارد اورانيوم ۵/۳ درصد غنی شده خود را برای غنای پيشتر، به هرشکلی به خارج بفرستد. علاء الدين بروجردی افزوده هنوز تصميم قطعی درباره چگونگی تامين سوخت راکتور تهران گرفته نشده و علی اصغر سلطانيه، نماينده ايران درحال مذاکره در اين زمينه است.
سخنگوی آژانس بين المللی انرژی اتمی به خبرگزاری فرانسه گفته است که اين آژانس همچنان در انتظار دريافت پاسخ رسمی جمهوری اسلامی ايران است.
محمد البرادعی ، مدير کل آژانس در مصاحبه با روزنامه نيويورک تايمز در روز چهارشنبه گفته بود ايران درمذاکرات با کشورهای پنج بعلاوه يک در ژنو، موافقت کرده بود که بخش اعظم اورانيوم غنی شده خود را به خارج بفرستد و مدتی بعد سوخت مورد نياز راکتور تحقيقاتی تهران را دريافت کند. آقای البرادعی، افزوده بود که " مسئله، اصولا فرستادن يکباره يا تدريجی ذخيره اورانيوم غنی شده ايران به خارج نيست، بلکه مبادله همزمان اورانيوم غنی شده با سوخت است." او افزوده "مسئله اين است که اين ذخاير به يک کشور خارجی فرستاده شود و مدتی در آن آنجا بماند تا پس از اعتماد سازی ميان طرفين، سوخت به ايران تحويل داده شود."
آقای البرادعی در مصاحبه ای دیگر، ترکيه را بعنوان کشور دوست ايران، بعنوان يکی از گزينه ها پيشنهاد کرده است.