وزیر ان خارجه ایران و عراق در بغداد دیدار کردند

منوچهر متکی و هوشیار زیباری، وزیران خارجه ایران و عراق امروز در بغداد گفتگو کردند. به گزارش خبرگزاری ها، هیات ایرانی برای حل اختلافات مرزی و مذاکره درباره روابط دوجانبه به بغداد رفته است.
سفر این هیات در حالی انجام می شود که دولت عراق اخیرا نظامیان ایران را متهم کرد که با عبور از مرز، یک چاه نفتی را در منطقه مرزی مشترک "فکه" تصرف کردند. مقام های جمهوری اسلامی با رد این ادعا می گویند این چاه نفت درداخل مرز ایران است.
منوچهر متكی و هوشیار زیباری در کنفرانس خبری امروز در بغداد گفتند به توافق رسیده اند تا ظرف يك هفته، مسئولان مرزی با يكديگر ديدار كنند، سپس ظرف پنج هفته، مذاکرات کارشناسان برای رفع اختلافات مرزی زمینی و آبی برگزار شود.
به گزارش خبر گزاری فرانسه، منوچهر متکی در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت فعلی نيروهای مرزی دو کشور در منطقه چاههای نفتی " فكه" گفت: به نیروهای ایرانی دستوراتی داده شد تا به پایگاه های اصلی خود بازگردند و نیروهای دو کشور به پایگاههای سابق خود بازگشتند. اوافزود: انشاء الله گروههای فنی، ميله‌گذاری مرزی را آغاز كنند و پس از آن همه چيز روال طبيعی خود را خواهد داشت.
از سوی دیگر هوشیاز زیباری به خبرنگاران گفت: دو طرف موافقت کرده اند تا اوضاع مرزی را به روال طبیعی و وضعیت سابق برگردانند.