آمريكا به شركت هاى ناقض تحريم هاى ايران كمك مالى كرده است

در حالى كه دولت آمريكا شركت‌هاى آمريكاىى را از انجام هر گونه معامله‌اى با ايران منع كرده و براى تشديد تحريم‌ها عليه جمهورى اسلامى تلاش مى‌كند، يك روزنامه آمريكاىى اعلام كرد، آمريكا در سال‌هاى گذشته ده‌ها ميليارد دلار به شركت‌هاى خارجى و آمريكاىى كه تحريم‌هاى ايران را نقض كرده‌اند، كمك كرده است.

همزمان با بالا گرفتن تنش بر سر برنامه اتمى ايران و گسترش تلاش‌هاى دولت آمريكا براى تصويب دور تازه‌اى از تحريم‌ها عليه ايران، روزنامه آمريكاىى نيويورك‌ تايمز روز شنبه در سايت اينترنتى خود اعلام كرد، واشنگتن در سال‌هاى اخير بيش از ۱۰۷ ميليارد دلار به شركت‌هايى كه تحريم‌ها عليه ايران را ناديده گرفته‌اند، كمك كرده است.

به نوشته نيويورك‌ تايمز هم دولت جرج بوش، رييس جمهور پيشين آمريكا و هم دولت كنونى ايالات متحده به رياست باراك اوباما اقدام به انعقاد قراردادهاى ميلياردى با اين گونه شركت‌ها كرده و مزاياى گوناگونى در اختيار آنها قرار داده اند.

اين روزنامه آمريكاىى تاكيد مى‌كند، آمار و ارقام خود را در باره كمك دولت آمريكا به شركت‌هاى خارجى طرف قرارداد با ايران از يك گزارش تحليلى دولت و نيز از گزارش‌هاى تجارى استخراج كرده است.