فرمانداری قندهار خواستار حضور نیروهای نظامی بیشتر در این ولایت شد

فرمانداری قندهار از دولت حامد کرزی خواسته است نیروهای بیشتری را به این منطقه در جنوب افغانستان اعزام کند. این درخواست یک روز پس از حملات انتحاری در این ولایت مطرح می شود. این حملات، دستکم سی کشته و حدود ۵۰ مجروح بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس، احمد ولی کرزی، برادر ناتنی حامد کرزی، رييس جمهوری افغانستان، در اين باره گفته است زندان شهر قندهار يکی از اهداف اصلی حملات هماهنگ روز شنبه بوده است. بر اساس این گزارش اما مهاجمان نتوانستند به زندان رخنه کنند.

در همين زمينه، خبرگزاری رويترز نیز گزارش داده است که گروه طالبان در بيانيه ای در وب سايت خود اعلام کرده است: حملات روز شنبه در قندهار «پيامی» برای فرماندهان «ناتو» است که در حال برنامه ریزی برای عملیات در این منطقه هستند. طالبان همچنين در اين بيانيه اعلام کرده است که در اين حملات تلفات سنگينی به آنچه «دشمنان مجاهدين» خوانده اند، وارد کرده اند.

قندهار، دومين شهر بزرگ افغانستان، شاهد حملات متعدد نيروهای طالبان بوده است و نيروهای آمريکايی در سال جاری عمليات بزرگی را علیه شبه نظامیان در اطراف اين شهر اغاز کرده اند. هم اکنون هزاران سرباز کانادايی تامين امنيت شهر قندهار را برعهده دارند.