رئیس جمهوری آمریکا در پیام نوروزی خود پیشنهاد گفتگو با ایران را همچنان پا برجا خواند

رئیس جمهوری آمریکا، باراک اوباما در پیام نوروزی خود پیشنهاد دیپلماسی و گفتگو با ایران را که سال پیش ارائه کرد همچنان پا بر جا خوانده است.
باراک اوباما در این پیام ویدئویی تاکید کرده است که آمریکا و جامعه بین المللی می‌خواهد که دولت ایران در قبال تعهدات بین‌المللی‌اش پاسخگو باشد. وی افزوده است، در طول یکسال گذشته دولت ایران راه انزوا را برگزیده است.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین از افزایش فرصتها برای دانشجویان ایرانی جهت تحصیل در محیط‌های دانشگاهی سخن به میان آورده و گفته است که دولت آمریکا تلاش دارد امکان دسترسی ایرانیان به اینترنت را افزایش دهد تا بگفته‌ وی «امکان ارتباط ایرانیان با یکدیگر و با جهان خارج بدون واهمه از سانسور امکان‌پذیر شود».
باراک اوباما با بیان اینکه میخواهد مردم ایران بدانند کشورش به چه چیز پایبند است گفت آمریکا به شأن و ارزش تک تک انسانها‌ و نظم جهانی که مسیر تاریخ را در سمت عدالت سوق می‌دهد باور دارد.
باراک اوباما گفت، آمریکا خواستار آینده‌ای است که در آن ایرانیان بتوانند به حقوق خود برسند، بطور کامل در اقتصاد جهانی مشارکت داشته باشند و با مبادلات فرهنگی و آموزشی به غنای جهان کمک کنند.