چند کشور اروپايی، فرودگاه های خود را بازگشايی کردند

خبرگزاری ها گزارش دادند که در چهارمين روز تعطيلی فرودگاه ها در اروپا، چند کشور اروپايی اقدام به بازگشايی شماری از فرودگاه های خود کرده اند.

تاکنون به دليل فوران يک آتشفشان در کشور ايسلند در روز پنجشنبه و گسترش دود و خاکستر ناشی از آن، حدود ۶۳ هزار پرواز در اروپا لغو شده است.

در اين ميان، روز يکشنبه، تمام فرودگاه ها در اسپانيا، شش فرودگاه در آلمان، از جمله فرودگاه های فرانکفورت و « تيگل»، در برلين بازگشايی شده اند.

در فرانسه نيز چند فرودگاه از جمله فرودگاه تولوز، بوردو و نيس بازگشايی شده اند، اما نخست وزير فرانسه گفته است که اکثر فرودگاه های اين کشور، مانند فرودگاه های پاريس، تا روز سه شنبه فعاليت خود را از سر نخواهند گرفت.

اقدام به بازگشايی چند فرودگاه در اين کشورها، پس از پروازهای آزمايشی موفقيت آميز چند هواپيمای شرکت های هوايی « لوفت هانزا» آلمان و « کی ال ام» هلند صورت گرفت.

در همين ارتباط، بريتانيا، جمهوری چک، سوئد، لتونی و استونی اعلام کرده اند که تعطيلی فرودگاه های اين کشورها تا صبح روز دوشنبه ادامه خواهد يافت.

از سويی، رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپيمايی کشوری، پيش بينی کرد که لغو پروازها به فرودگاه ها در اروپا تا روز سه شنبه ادامه يابد.