يک مقام وزارت کشور می‌گويد، هيچ حزبی برای اخذ مجوز راهپيمايی مراجعه نکرده است

مديرکل سياسی وزارت کشور گفت: هيچ حزبی برای اخذ مجوز راهپيمايی در روز ۲۲ خرداد، سالگرد برگزاری انتخابات، به وزارت کشور مراجعۀ حضوری نکرده است.
محمود عباس‌زاده مشکينی تاکيد کرده، برای گرفتن مجوز راهپيمايی، نماينده رسمی گروه متقاضی برگزاری راهپيمايی بايد «حضوراً» به وزارت کشور مراجعه و تعهدات و مدارک مصرح در قانون را ارائه کند تا درخواست، برای اخذ نظر کميسيون ماده ۱۰ احزاب در دستور کار قرار گيرد.

سايت کلمه، وابسته به ميرحسين موسوی، در واکنش به سخنان دبير کميسيون ماده ۱۰ احزاب، آن را بهانه جويی و سنگ اندازی از پذيرش درخواست قانونی احزاب طفره رفته و بدين وسيله دفع الوقت نموده است.

به گزارش اين سايت، خانم فرامرزی نماينده انجمن روزنامه نگاران زن، نامه هشت گروه و حزب متقاضی صدور مجوز راهپيمايی را به وزارت کشور برده و به ثبت رساند، اما مسوولان وزارت کشور به او گفته اند،هدف راهپيمايی روشن نيست و دبيرکل يا نماينده تام الاختيار هر يک از احزاب و گروهها بايد شخصا در وزارت کشور حاضر شده و تعهد بدهند و سپس ثبت محضری کنند که راهپيمايی مسلحانه نخواهد بود.

هشت حزب و گروه سياسی و صنفی چندی پيش، پس از انتشار درخواست مشترکِ ميرحسين موسوی و مهدی کروبی برای برگزاری راهپيمايی در روز ۲۲ خرداد، خواستار صدور مجوز برای انجام اين راهپيمايی شدند.