اتحادیه اروپا تحریم شدیدتر ایران را تصویب کرد

وزیران خارجه اتحادیه اروپا، روز دوشنبه، امروز، بر بسته جدیدی از تحریم و مجازات جمهوری اسلامی مهر تایید زدند. آماج اصلی این تحریم های جدید، داد و ستد خارجی جمهوری اسلامی و بخش های انرژی و بانکداری آن است.

این اقدام، که رهبران اتحادیه اروپا، ماه ژوئن گذشته بر سر آن به توافق اصولی رسیدند، تازه ترین نمونه از رشته تدابیری است که جامعه بین المللی، برای متوقف ساختن برنامه غنی سازی اورانیوم در ایران، در نظر گرفته است.

محدودیت های جدیدی که اتحادیه اروپا برای حکومت تهران در نظر گرفته، مشابه با مجازات هایی است که دولت اوباما برای جمهوری اسلامی بتازگی وضع کرده است. بر پایه این مجازات ها، نهادها و افراد بیشتری که بگفته دولت آمریکا به برنامه هسته یی و موشکی تهران یاری می رسانند، تنبیه و جریمه خواهند شد.
تحریم های جدید اتحادیه اروپا بر ضد جمهوری اسلامی در پی تصویب چهارمین قطعنامه تنبیهی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ایران، در ماه گذشته، وضع شده است. تحریم و مجازات جمهوری اسلامی در هراس جامعه بین المللی از دستیابی سران تهران به سلاح هسته یی ریشه دارد. تهران همواره تاکید کرده است که برنامه هسته یی اش صرفاً صلح آمیز و برای مصارف غیر نظامی است