سیصدهزار سیلزده در پاکستان امروز جا به جا می شوند

یک روز پس از بیرون بردن چهارصدهزار تن از سه شهر نزدیک به استان سند، پاکستان، امروز، جمعه، سیصدهزار تن دیگر را از این استان بیرون می برد. فرمان تخلیه شهر «تَتَه» Thatta شب گذشته هنگامی صادر شد که طغیان رود سند شکافی شش متری در سیل بندهای کناره آن پدید آورد.

منظور شیخ، یکی از مسوولان شهرداری «تتٌه» می گوید: نزدیک به هفتاد در صد از ساکنان این شهر، اندکی پیش از ظهر امروز (بوقت محلی)، به مکان های امن برده شدند.

همزمان، «جان هُمز» John Holmes هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل می گوید: بیش از هفده میلیون تن، از جمله چهار میلیون تن در استان سِند، در پاکستان از سیلاب های اخیر آن کشور آسیب دیده اند.


آقای هُمز گفت: " از دیدگاه هر کسی، و همزمان با جریان یکراستِ سیلاب ها به سوی جنوب پاکستان و گسترش میزان آب گرفتگی، ، بخصوص در منتهی الیه جنوبی استان سند، اوضاع از دیدگاه هر کسی همچنان چالش طلبانه است."

بر پایه گزارشهای رسیده، بیشتر مردم در شهرهای «سَجاول»، «دِیرو»، و «میرپور بَتورو»، با مجموع چهارصدهزار سکنه، پنجشنبه گذشته، دیروز، به مناطق امن برده شدند.

در سیل های اخیر پاکستان تا کنون ۱۶۰۰ تن کشته شده اند. مسوولان اخطار کرده اند که بیماری های مرگبار و کمبود خوراک جان میلیون ها تن دیگر از سیلزدگان در پاکستان را تهدید می کند.