در پی قتل سیاستمدار پاکستانی، کراچی تعطیل شد

کراچی، بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر پاکستان، روز جمعه، امروز، در پی کشته شدن یکی از سیاستمداران آن کشور در برابر خانه اش در لندن، به حال تعطیل در آمد. بر پایه گزارش های رسیده: عِمران فاروق، یکی از سیاستمداران تبعیدی پاکستان، با ضربات کارد کشته شده است.

آقای فاروق از رهبران «جنبش متحد قوم ِ مهاجر » پاکستان بود. این حزب دارای مواضعی ضد طالبان است، و در استان «سِند» و بخصوص در کراچی نفوذ دارد.

گفته می شود که آقای فاروق، در حالی که باتهام ارتکاب جنایاتی، تحت تعقیب نیروهای اطلاعاتی-امنیتی پاکستان بود، از هشت سال پیش در لندن زندگی می کرده است. او این اتهامات را بارها بی پایه دانسته بود.

تا کنون هیچ کسی باتهام قتل عمران فاروق بازداشت نشده است. «اسکاتلند یارد» شهربانی بریتانیا می گوید: تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است.

یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان، قتل عمران فاروق را «سوء قصد مرگبار سیاسی» خوانده و محکوم کرده است.

امروز، در پی آن که «جنبش متحد قومِ مهاجر» در سوگ عمران فاروق ده روز عزای عمومی اعلام کرد، خیابان های کراچی، پر جمعیت ترین شهر پاکستان، خالی بنظر می رسید، و نیروهای شهربانی، برای مقابله با عملیات خشونتباز ِ احتمالی، در حال آماده باش بودند.

ماه گذشته میلادی، قتل رضا حیدر، عضو «جنبش متحد قومِ مهاجر » و نماینده مجلس پاکستان، به درگیری های سیاسی و قومی در کراچی انجامید و ده ها کشته و مجروح بر جای گذاشت.